KIty fræserjern

Hej alle.
Jeg er blevet den lykkelige ejer af en kity 626 træ fræser,men nu er jeg knap så lykkelig, da synes umulig at skafe nye jern til sådan en maskine.

Rudi

Hej alle. Jeg er blevet den lykkelige ejer af en... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
De eneste ring der er med er, de ringe der passer  ned over axlen, eller spindlen som det vist hedder, og ringe til slinger klinge,
Så er den ring eller hætte der spænder jernet fast.
Mener du der skal være ringe man sætter i selve boret, jeg trode det var meningen man skulle køre jernet op få mm. af gangen ved hjælp drej håndtaget under boret.
Du kan jo nok høre jeg er ny ud i træ fræsninges ædle kunst.

Rudi

du stiller jernet hvor det færdige resultat passer
hvis der skal tages så meget at du må fræse af flere gange , justere du det med landet
der skal ringe i bordet , så hullet er så lille som muligt , som fræsejernet tillader , for at give en bedre styring og understøttelse
nu bor du jo desvære ret langt fra mig , ellers ville det kun tage ½ time at lære dig at bruge den
okay,nu begynder det at lysne,men de ringe har jeg ikke fået med så dem kommer jeg jo nok selv til at lave.
Der er lige en på gul og gratil der her tilbudt mig en kopi af en manual på dansk,men endnu engang mange tak for din hjælp
mvh. Rudi.

Rudi

held og lykke med det så
det bedste du kan lave ringene af hvis du ikke har mulighed for det i jern , er xfiner , puds den helt glat så emnerne glider let henover
og pas nu på fingerne , den æder hurtigt et stykke hvis du ikke passer på , men du har også mulighed for at lave flere hjælpeværktøjer både for sikkerheden og et bedre resultat
hvis der kun er det med der er på billedet er der flere ting du kommer til at mangle , men de er alle rimelig nemme at lave selv
men prøv at læse den manual du er blevet lovet , og så bare sig til hvis der er noget du stadig er i tvivl om , så skal jeg hjælpe så godt jeg kan

Jeg tror faktisk ringene er det eneste der mangler, der er styre aggregat med til at styre træet med.

Rudi

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis