Billige ovenlys?

Hej Forum!

Skal skifte 8 ovenlys-vinduer (Velux) i sommerhuset og vil lave det hele selv. Har kigget mange(!) hjemmesider igennem, men ikke fundet rigtig gode priser for Velux. Det er som regel bare listepriser?! Er der nogen der kender et godt sted eller to at handle ovenlys, online eller butik?

Hvad med alternativer til Velux? Har hort om Fakro fra Tyskland/Polen? Er det noget?

Skal man udenlands for at finde billigere vinduer? Tyskland? Sveerige?

Tak for svar


Jens.Jensen

33 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fakro har de i Bauhaus i næste uge til 1995,-  stk. 
Så kan du jo tage ud at kigge på dem inden du bestemmer dig....

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Jeg ville ikke benytte Fakro vinduer frem for velux, også selvom der er en prisforskel.

For den prisforskel står slet ikke mål med den kvalitetsforskel der er.

Skal du have 8 x velux tagvinduer, så skulle det være til at at få lidt rabat på ( 15-20% )

Køb PU vinduerne de er nemmere at få en god pris på, da avancen er størst på dem.

Hvad består kvalitetsforskellen i?

Hvad koster Velux? Uden den tænkte rabat?


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Inddækningen
Beslagene / lukketøjet

Og ikke mindst finishen...

Derudover tror jeg heller ikke på at de "billige" efterligninger holder så længe som det utroligt gennemtænkte velux vindue holder, specielt ikke i deres PU version.

Velux´s prisliste kan findes på deres side... lige her...
jeg mener at jeg gav 7000 for 2 stk M08 tophængt hvidmalet så der er da noget at hente i forhold til den prisliste der.

En anden ting ved Velux er deres reservedele og tilbehør - netop det er der gjorde at jeg valgte Velux.
Selv på job (Elektriker) kommer jeg ofte ud til måske 20 år gamle Velux vinduer og har kan man stadig få motorer osv. til at bygge på

Så jeg ville også lige bruge lidt tid på at ringe rundt og få de velux ned i pris istedet for at vælge andre fabrikater.

Jeg synes I skulle kigge lidt på denne side:
http://www.fakro.de/

Både omkring firmaet, markedsandele, testlaburatorier m.v.

Tror nok kvaliteten er i orden... men det er jo kun firmaets egen historie.

I virklighedens verden, ville jeg nok selv undersøge det.

Fakta er, at 8 Velux vinduer koster godt 30.000 Kr. Fakro ca. det halve.

Så er der evt. rabatter der kan komme i spil... men det kan de, med den rigtige indkøbsforening, også i Bauhaus.

Derfor ville jeg personligt undersøge muligheden for at spare 15.000 Kr.

P.S. Er i princippet ligeglade om der købes det ene, eller det andet. Det være sig hos Bauhaus eller andre steder.


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Hej Koluda Byg

Tak for gode input. PU? Er det GGU/GPU vinduer? Vil nok holde mig til normale GGL til sommerhuset idet de passer bedre med resten.

Enig med dig om dine meninger om Velux og deres styrker med bl.a. langtidsholdbarhed og finishen. Det samlede billed taler for Velux

Jens.Jensen

Var inde på www.bausep.de og de har Velux til 6-8% rabat, men dertil transport til DK og det bliver for dyrt. Holder mig nok til DK forhandler da det er lettest.

Jens.Jensen

Der er yderligere 23 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis