Ford Focus lugter i kabinen

Hej LDS
Har et problem med min Focus 1,6 tdci årg 2005
Det lugter af udstødning fra varme apperatet når jeg holder stille i lyskryds.
Har lokaliseret lugten til at komme fra højre side af motoren omkring udstødningen fra hjælpe fyret og op i motoren.
Spørgsmålet er om man kan co måle sig frem til utætheden.? Ved man kan på bensin biler, men kan man på diesel ?
Er der evt nogen der kender til problemet
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
kan du ik "stå på hovedet" i motorrummet mens der er en der giver den gas? så burde du kunne høre en pfffft lyd

/cs

Tror du ikke det er kølevand der pibler ud og fordamper? Det giver en ret skarp lugt pga frostvæsken.
Hvis det skulle være udstødning, ville det være akkompagneret af en kraftig lyd.

Med venlig hilsen
ktm

hvis du vil være sikker på at det er udstødningen, skal du bare proppe den til mens bilen kører.
så få en til at høre hvor lyden kommer ud henne i motorrummet - og hvis bilen går ud når du propper den til, er det enten ikke et hul eller det er meget lille..

men ja, som ktm siger, prøv lige det med varmeapperatet. Det kan godt lugte af en blandning af rådne æg og karry.. :-)

/cs

Tror i misforstår spørgsmålet
Det er udstødningen fra oliefyret. Der går et rør fra fyret op i indsugnings manifolden.
Udstødnings gassen ( fra fyret) bliver blandet med indsugnings luften og forbrændt gennem motoren
Det har ikke noget at gøre med selve motoren eller kølevæske mm
Spørgsmålet lød om man kunne måle men en co tester til bensin biler rundt om røret og finde en evt utæthed
hvis du er sikker på at det er et hul , kan du forsigtigt blæse røg på røret , så vil der blive en stribe fra hullet , alternativt ( hvis du kan komme til )sprøjt sæbevand på med en forstøverflaske , så kan du også se det
Annonce
vil prøve med sæbevand tror ikke det dur med røg
motoren vil nok blæse røgen væk og fyret starter automatisk sammen med motoren
Hej
Der går helt bestemt  I K K E  udstødning fra fyret (tilskudsvarmer) op i indsugningen på en Ford Focus  -  det du oplever er sikkert at du kører mange småturer og når man gør det brænder fyret ikke længe nok til at "brænde rent" (kedlen bliver ikke varm nok) og så ryger fyret meget når det skal starte næste gang - det er et meget kendt problem på Fords biler,  men også på andre mærker som er ydstyret med tilskudsvarmer.I nogle tilfælde kan et Ford værksted ændre på programmeringen til tilskudsvarmen og derved mindske problemet.
Hilsen Polobjørn
(bilvarmeteknikker bl.a. Eberspächer)

"AUTOELEKTRIKEREN"
Det er korekt at på de første ford focus diesel biler gik udstødningen ikke i indsugningen
Men det er jeg nu 99 % sikker på at den gør  på denne model
Det er en model 2006 impoteret fra tyskland
Skal prøve at tage et billede
Hej
Jeg tror du tager fejl af EGR systemet og udstødningen fra fyret - tror ikke engang at det er lovligt at føre udstødningen fra fyret op i indsugningen - i øvrigt er temperaturen på udstødningen fra fyret over 350 grader  såå ?
Hilsen polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Hej
Jeg skal se om jeg kan ta et billede i weekenden. Har ikke haft tid endnu.
På billedet kan du evt forklare hvis jeg tar helt fejl
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis