Forslag til træ

Jeg vil gerne have et træ mellem mit og naboens hus.  Der er ca 8m mellem husene men naboens hus er meget højt og der er 7 vinduer i den gavl der vender mod mit hus.  Jeg ville gerne have et træ der kunne skærme af dvs skabe privatliv.  Jeg havde tænkt mig feks et stedsegrønt træ der ikke bliver meget over 8-10 m højt, således at jeg kun tager udsyn men ikke lys (at træet altså ikke bliver større end huset).  Forslag er velkomne.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hmm. så vil der godt nok gå nogle år før du får et privatliv, mine forældre havde samme problem de valgte at få sat blyindfattede ruder i. Altså med farver i glassene.

V.h.  Håndværkeren
Blindfattede ruder med farvet glas er ikke en acceptabel mulighed. At der går tid med et træ er jeg klar over.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
OK så er der jo et takst træ, det er en stedsegrøn der forbliver grøn hele året rundt, en Kristtjørn er også en mulighed og den er faktisk flottest om vinteren når den står med røde bær. Taksten kender du sikket fra kirkegårdene, de kan blive omkring de 10 m. i højden endelig er der jo Fyr Gran og Lærk
Der er nu ikke meger stedsegrønt over en Lærk.

Venlig hilsen

Jens

Hør Æblebjerg, bliver du holdt nede af fruen, så du er nødt til at hævde dig her på LDS  ??
Annonce
Hehehe, når man nu har muligheden for at påpege en sjælden svipser fra dig Håndværker, så kan man jo ikke lade muligheden gå forbi.

Venlig hilsen

Jens

Æblebjerg jeg mener også at engang i skolen mange år tilbage, at have lært at lærk er den/det eneste nåletræ der smider nålene hvert efterår, lige som løvtræer.

Og jeg er også enig at det er dejligt at fange håndværkeren, i sådan en fejl her.
Det er jo ikke let at fange ham i ret meget.

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Æv pokkers osse
Og ja i har da ret, faktisk har jeg engang også læst om at Lærken faktisk ikke hører under nåletræet men løvfældende træer. Det var en svipser 

med det postnummer du har bør du konsultere sitas.dk.

Hvis du går ind på deres hjemmeside kan du se en forslag til træer både stedsegrønne og løvfældende. Derudover sælger de dem i store størrelser, så du hurtigt kan komme i højden.

Et alternativ kunne også være espaliér med nogle kravlende efeu på udvalgte steder der skygger for kig til vinduerne.
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis