Forslag til træ

Jeg vil gerne have et træ mellem mit og naboens hus.  Der er ca 8m mellem husene men naboens hus er meget højt og der er 7 vinduer i den gavl der vender mod mit hus.  Jeg ville gerne have et træ der kunne skærme af dvs skabe privatliv.  Jeg havde tænkt mig feks et stedsegrønt træ der ikke bliver meget over 8-10 m højt, således at jeg kun tager udsyn men ikke lys (at træet altså ikke bliver større end huset).  Forslag er velkomne.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg vil gerne have et træ mellem mit og naboens... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Godt nok ikke stedsegrønne men hvad med: Navr, Kirsebær-Kornel, Sargents Æble, Selje-Røn, Almindelig Hjertetræ, Paradisæble eller Korea-gran (Abies koreana) der godt nok er meget langsomt voksende el. Lawson-Cypres, Alm Thuja.
Er de vinduer der vender over mod dig lovlige?

Nu skriver du ikke hvor højt de sidder men jeg havde en nabo der lavede overetage med vinduer over mod mit hus,de røg ned igen for der var ikke 10m til skellet og vinduerne var mere end 2,3m over jorden (eller deromkring,det er længe siden) de 10m
er jeg sikker på passer.

Mvh Henrik

Skrevet af Håndværkeren på 16 nov 2009 00:44
Æv pokkers osse
Og ja i har da ret, faktisk har jeg engang også læst om at Lærken faktisk ikke hører under nåletræet men løvfældende træer. Det var en svipser 
Out of subject
At et træ er et nåletræ, har intet at gøre med om det er stedsegrønt. Lærk er skam et nåletræ, blot taber det nålene i vintersæsonen. Det findes der flere typer nåletræer der gør, eks. Gingko biloba - tempeltræ, som til manges overraskelse faktisk også er et nåletræ.

On subject
Jeg vil anbefale dig nogle smalle granner som Picea omorika - serbisk søjlegran. De vokser forholdsvis hurtigt, og er ekstremt hårdføre.
Er der læ på stedet, er det en mulighed med Querqus robur 'Fastigiata' - søjleeg. De beholder bladene i en hvis højde om vinteren, og ellers er kronen rimelig tæt, hvilket begrænser indsynet meget. De er dog ikke specielt hurtig voksende, dog er de heller ikke de langsomste.
Jeg har tænkt på en mindre gran eller evt fyr.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Taks, Gran og Fyr er godt nok nogen mørke nogen. Hvad med en Pilebladet Cotoneaster, Cotoneaster salicifolius? Det er godt nok en busk, men bliver op til 5 meter høj og er stedsegrøn, med hvide blomster og røde bær i efteråret. Se. f.eks.
http://minhavekalender.dk/index.php/menuitem/3/eltid/1073/v/Dv%C3%A6rgmispel,%20pilebladet

- Poe18

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis