Nå hvad syntes i om Boxer og de nye gratis tv kanaler ?

Ja som overskriften lyder.
Er folk kommet sig over overgangen til et rent digitalt tv sende net og får i nydt at DR sender programmer i HD ?
Hvad syntes i om at man nu kan modtage en række kodede kanaler med en alm antenne ?

Jeg skal være den første til at indrømme at jeg da har set en hel del tv siden det kom i luften. jeg har brugt næsten 4 timer for an skærmen i ugens løb. hvor af de 3 timer og 45 minutter er brugt på HD. (det er meget tv for mig).

ps. det er ren personlig (NØRD) interesse.

Jacob
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ikke speciel imponeret over boxers billed kvalitet den er meget komprimeret og jeg er ikke alene om denne holdning .

dr hd tja billedet er bedre fra yousee end fra dtt nettet .

dr ramasjang hvor kører de med bjælker 4/3
dr kultur det samme
selvom 16/9 er aktiveret på tv´t

Skrevet af jetdirect på 05 nov 2009 22:55

dr ramasjang hvor kører de med bjælker 4/3

Og dette er pisse irreterende, filmene kører 4/3 og reklamer samt deres egne programmer kører 16/9.....

Jeg har stue antenne, og DVB-T modtager indbygget i TV'et.
Skiftet kostede mig ca 7-8 programmer. De tyske, og Dr update.
DR k og ramasjang, er vidst øst for lillebælt, det er i hvert fald ikke i Ribe egnen.
Signal styrken er gået væsentligt ned efter skiftet, hivlket gør at der af og til er udfald.
Så for mit vedkommende er det bestemt ingen succes.

..oo00 I Hate Signatures 00oo..

Hej Jacob..
som de andre skriver er der noget start knas, men mon ikke det kommer til at køre.. Det fede er at you-see føler sig tvungen til at sende digi sign ud "næsten" gratis... har købt en gammel selector til tv i soveværelset til 50kr... vups så var de x-tra kanaler i digi-guf... godt nok via "det store "næsten" hdmi bob bob"... men det er ski bedre end før.... for en 50... det er ski da for fedt..;-)

Mvh Jan J
Annonce
SCART kan godt overføre HD billede. så intet ondt i det. Jeg ved bare ikke hvor meget udstyr der faktisk supporterer dette.
Jeg ser af og til noget sjovt pixelering, men uden lyd blop.

@funman
Der er ikke skruet ned for sender effekten og kanal udbuddet i hele landet er det samme. som du beskriver det så lyder det som om at din antenne forstærker går i mætning. det passer perfekt med hyppige udfald og tab af svage kanaler.
Du skal have en MPEG4 modtager for at kunne modtage de nye dr kanaler og dr update.

Jacob
Sørg altid for at have en god antenne jeg har fuld signal på Varde senderender ligger ca 100 km væk men med en 100 element Triax og forstærker på hvis du køber en god antenne kan du nok tage tysk tv igen.
Man kan jo købe sig til alt, nu var spørgsmålet hvordan det nye signal var i forhold til det gamle, og der er ikke noget at klappe af, her i området.

..oo00 I Hate Signatures 00oo..

De ny sendere køre med 50 kw og de gammle sente med 250 kw så det krevæver en ordnlig antenne. Prøv at gå på digatal forum.dk og se hvad der bliver skrevet om det ny signal. Jeg købte en 100 element til 450 kr og det er da ikke dyre.
Skrevet af nomaden på 09 nov 2009 18:41
De ny sendere køre med 50 kw og de gammle sente med 250 kw så det krevæver en ordnlig antenne. Prøv at gå på digatal forum.dk og se hvad der bliver skrevet om det ny signal. Jeg købte en 100 element til 450 kr og det er da ikke dyre.

Forkert.
W erp er 250KW og 50KW. det har ikke meget med selve senderen at gøre. men det digitale signal behøver kun 10% af den effekt der skulle til et analogt signal.

Det digitale signal har så nogle egenskaber der betyder at peak værdien typisk kan være en faktor 20 kraftigere end det nominelle output og en faktor 50 i sjældne tilfælde.

Jacob
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis