Øv, vinterpladsen er scoret...

Så kan vi ikke løbe fra det længere... båden skal på land i morgen formiddag

Den plads, vi havde sidst båden var på land (for to år siden), er naturligvis blevet optaget, så for en måned siden havde vi fat i havnefogeden og fik anvist en anden plads næsten ved siden af, som stod tom. Vi satte vores stativ op for at sikre, at ingen andre tog pladsen.

I dag var vi så nede for at flytte båden om til optagningsstedet (for ikke at stå i morgen tidlig med en motor, der ikke vil starte og en kranfører, der siger grimme lyde).

Til vores store irritation opdager vi, at nogen har flyttet vores stativ - ikke til en anden plads, bare sat det ud til siden - og sat deres eget op  Heldigvis uden båd, det gør det lidt nemmere at flytte det og sætte vores eget tilbage, men hamrende irriterende, for der bliver sikkert en helv.... polemik om pladsen i morgen, hvis de også skal op.

Vi har lavet en seddel, som vi vil sætte på deres stativ, hvis de ikke er der, som forklarer at vi har fået anvist pladsen - men kan da godt forestille os, at det kan give nogle sure miner, hvis det er nogle af den kedelige type, man desværre også møder på havnen - og det tyder det jo lidt på, da de bare har fjernet vores og sat deres eget op.

Hvad ville I gøre i den situation?

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er jeg ikke sejler. Men jeg ville kontakte havnefogeden og sætte ham ind i sagen.
Det kunne jo være at de andre havde en "lovlig" grund til det de har gjort!

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Meget fornuftigt sagt af Næstformanden...

Men... hvis "deres" stativ er af træ, ville jeg for en sikkerheds skyld, skære det op med motorsaven og proppe det i brændeoven... så er der ro fra den kant

Sludder og vrøvl... tal med folkene om det og snup så en anden plads, hvis de er umulige... det er dejligt at have overskud... det kan du vise i morgen ikk´?

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Nu har vi hverken motorsav eller brændeovn, så det bliver ikke aktuelt

Vi kontaktede skam havnefogeden på telefon, han sagde at vi kunne fjerne det stativ, der ligger ved siden af - men de har jo ikke gjort os noget, og de bliver formodentlig lige så irriterede på os, som vi blev på dem, der har flyttet vores.

Havde vi haft lidt bedre tid, havde vi nok løst problemet på anden vis, men vi skal være klar kl. 10 i morgen, og havnefogeden plejer ikke at komme på havnen i weekenden, så situationen er lidt dum.

Vil gå til køjs nu, måske det hele løser sig efter en god nats søvn...

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Nåh.... men du kan da komme forbi midtjylland og låne en sav

Lad os høre om I fik "jeres" plads.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Nej vi besluttede os for at sætte båden et helt tredje sted, hvor der ingenting var - så jeg skal på havnen mandag og bede om forladelse/godkendelse hos Havnefogeden

Det kunne jo være lidt smart, hvis han var til stede de weekender, der er allermest behov for nogen til at tage den overordnede styring. Så kunne han for vores skyld godt undværes hver tirsdag resten af året.

Hvordan klarer man den slags i jeres havne?

(I øvrigt en drøngod plads, vi har fundet - lige ved miljøhuset og med 2 meter til strøm og vand - så den var nok tiltænkt en anden...)

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Nu ligger jeg selv i en lille havn, hvor man har sine faste pladser

Da jeg købte båden, overtog jeg jeg samtidig både bådplads (på lejebasis) og vinterplads. Og det laver man ikke bare sådan om på herovre i Midt/Vestjylland

Og det er jo egentligt dejligt, så bliver der ikke så meget vrøvl.

De stativer der står på havnefronten, p-pladser m.v. flyttes så i foråret op til vi andres, der er placeret højere oppe. (Vi har faktisk 3 niveauer i landskabet, hvor bådene står).

Jeg var heldig at min plads er tæt på både mastehus og klubhus... men det er de forresten næsten allesammen, da vi ikke er så mange

Når vi har søsætning/optagning, er stort set alle på havnen, inkl. de folk der er ansvarlige for havnens drift... det er jo dejligt. Og så er der fælles suppe.... varmer når det er koldt


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Vi døjer lidt med, at der rent faktisk kun er plads til omkring 80% af bådene på land, så man er lidt afhængig af, at ikke alle både kommer op hvert år.

Jeg vil tro, at omkring 60% af bådejerne tager båden på land hver vinter, mens resten (som vi) godt kan finde på at lade den blive i vandet to sæsoner, men det gør det jo så umuligt at have en fast plads til hver.

Det kunne være interessant at se, hvad havnekontoret ville gøre, hvis man kollektivt besluttede sig for at tage alle både op

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

I Assens (Fyn) hvor vi ligger, må man ikke sætte stativ op før umiddelbar før brug, har prøvet at der var sat et stativ, så vi placerede os på næste tomme plads, da liftføre så kom med båden, fik vi ordre til at flytte det tomme stativ og stille vores op på pladsen, som der blev sagt, så kan De sku lære det, der står i vores vedtægter at der ikke må stilles stativ op før umiddelbart før brug.

Men i vores havn er der også vinter plads til alle, der gøres nemlig brug af areal, der om sommeren er campingplads.

Kun en tåbe frygter ikke haven  
Kalde nr. XPB5991 

Kender godt Assens Marina... sejlede derfra for mange år siden... måske snart 30-35 uha da.. med nogle af mine forældres venner. De havde dengang en LM 27... .

Assens Marina er et dejligt sted, var lige forbi her i sommer. Det ligner ... næsten... sig selv.

Det I bruger af campingpladsen, er det der ligger på højre side af vejen, når man kører ud til Marinaen, ikk´?

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Jep, det er det areal, både der står på selve campingpladsen - skal være væk senest 1 maj.
Så hvis båden skal have den "store" omgang i foråret, skal man finde en vinter plads uden for campingpladsen
I foråret renoverede jeg bunden med afrensning til gelcoate, 6 x epoxy og 2 x bundmaling, nyt stævnrørsleje og renoverede motor og omstyrer (Albin vega har stilbar skrue) så jeg kom selv lidt i tidsnød da jeg altid står på campings området.

Kun en tåbe frygter ikke haven  
Kalde nr. XPB5991 

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også