Øv, vinterpladsen er scoret...

Så kan vi ikke løbe fra det længere... båden skal på land i morgen formiddag

Den plads, vi havde sidst båden var på land (for to år siden), er naturligvis blevet optaget, så for en måned siden havde vi fat i havnefogeden og fik anvist en anden plads næsten ved siden af, som stod tom. Vi satte vores stativ op for at sikre, at ingen andre tog pladsen.

I dag var vi så nede for at flytte båden om til optagningsstedet (for ikke at stå i morgen tidlig med en motor, der ikke vil starte og en kranfører, der siger grimme lyde).

Til vores store irritation opdager vi, at nogen har flyttet vores stativ - ikke til en anden plads, bare sat det ud til siden - og sat deres eget op  Heldigvis uden båd, det gør det lidt nemmere at flytte det og sætte vores eget tilbage, men hamrende irriterende, for der bliver sikkert en helv.... polemik om pladsen i morgen, hvis de også skal op.

Vi har lavet en seddel, som vi vil sætte på deres stativ, hvis de ikke er der, som forklarer at vi har fået anvist pladsen - men kan da godt forestille os, at det kan give nogle sure miner, hvis det er nogle af den kedelige type, man desværre også møder på havnen - og det tyder det jo lidt på, da de bare har fjernet vores og sat deres eget op.

Hvad ville I gøre i den situation?

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Så kan vi ikke løbe fra det længere... båden skal... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Her i Fjordparken har vi alle fast landplads. Det er dog ikke ensbetydende med, at pladsen er tilgængelig. Her er "rykken frem og tilbage på stativerne" en udbredt kunstart. Min bunke lærk og eg blev påkørt af traveliften to gange sidste sæson, idet "nogle" havde udvidet deres arbejdsrum mellem bådene.
UHU ! Og når jeg så tænker på bådpladsen da jeg var knægt, stativer var et ukendt begreb, det var kun bukke og stolper til de store både. Pladsen var grusbelagt og for at kunne køre med slæderne som bådene blev trukket op på, skulle der først lægges stålplader ud i kørsels retningen. Var det en mindre motorbåd kunne 8-10 mænd trække slæderne med båden på, var båden større. Ja så skulle der lægges kasteblokke ud og trækkes extra virer over pladsen fra det store ophalerspil.
Og så blev bådene opstillet så tæt at der nogle gange knapt nok var plads til at vende penselen ved forårs klagøringen.
Ak ja det var den gang hvor vi kom hinaden ved, vi knægte havde vores faste tjanser for alle mændene på pladsen, og skulle iøvrigt skrubbe ud i yderkanten når der blev trukket både over pladsen.
Håndværker... hvor gammel er du egentlig... lyder som om du stod model til Skagensmalernes billeder....  Eller var du værnepligtig på Fregatten Jylland...?

Nå, men...
Det med bukke er lidt noget farligt stads, hvis man ikke ved hvordan man skal sætte dem.
I min havn var der én der fik smadret sit ben, da en LM 24 lagde sig ned, pga. forkert opsatte bukke...

" Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "

Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Det er da kun 45 år siden jeg rendte rundt på den plads
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også