mitsubishi space star mangler trækkraft

jeg har lidt problemer med min mitsubishi 1.3 space star fra år 2000 kørt 180000km.

Den har det sidste ½ år blevet utrolig sløv og mangler kraft...

Den starter upåklageligt sommer/vinter - første gang jeg drejer nøglen springer den igang og står perfekt i tomgang.

Den bruger hverken olie eller vand og oser ikke fra udstødningen.
 
Men det er ligesom at den ikke trækker ordentlig - kører jeg f.eks i 4 gear og giver bundgas så accellererer den langsomttttt og det er ligesom den den helt ikke vil over 4000 rpm. Men træder jeg koblingen ned så er er intet problem med at få omdrejningerne i vejret.

Luftfilter, tændrør er skiftet.

Er der nogen her der har et bud på hvad der kunne være galt?
jeg har lidt problemer med min mitsubishi 1.3... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
hvis ventilerne trænger til en justering ville det så ikke give sig udslag i dårlig tomgang? Den står bare klippe stabil i tomgang uden at slå en prut forkert :o)
hmm jamen så må jeg hellere finde ud af om det er hydrauliske ventiler eller ej...
selv om den måske kunne trænge til en justering i ventilerne burden den ikke blive sløv, nok vil den skramle / tikke, men at den ikke kan trække sig selv over 4000 omdrejninger i 4. gear tyder stærkt på at katten er faldet sammen, og når du selv skriver at den har kørt lige under 200.000km og sikkert ikke har fået skiftet katten før når den er så rådden, så har den immervæk kørt 100.000km mere den den var beregnet til. jeg har en gammel fordi fiesta stående med stødstangs motor og den tikker og skramler som om man har glemt en gaffelnøgle inde i motoren. men den kan sagtens rende sig selv ud i 4 gear ca. 6000omdr. og det er altså en 1,1 med 36Hk

noget andet som nævnt er, hvis du kører din bil som "morfar" , så vil den kokse til inde i forbrændings kammeret, spec med korte ture, og alm kørsel i lave omdrejninger. en bil skal luftes en gang i mellem, den skal have lov til at arbejde en gang i mellem, også med omdrejninger du må gerne køre den op til 5000-6000omdr i min inden gearskift i nyh og næh. giv den alt hva den kan trække igennem gearne, det har motoren godt af, for så brænder den ren. self skal man ikke tæske sin bil, men den skal altså luftes en gang i mellem. den gamle ford jeg har stående, da jeg i sin tid fik den, der kunne den dårligt bibeholde en fart på motorvejen over 100km/t når det gik op af bakke. nu kan den køre ca 120km/t op af bakke. og det var fordi den aldrig var blevet luftet.

du kan også prøve nogle af de aditiver man blander i benzinen for at rense. de virker hvis motoren er kokset til.

men kan du heller ikke løsne den på manifoldet ?. men hvis katten er faldet sammen men stadivæk har lidt gennemgang kan det muligvis måles med en co2 test.
og sidst men ikke mindst, du kan også få en fejludlæsning på bilen, det kunne jo være at en føler var død, og den derfor køre på nødprogram. det er også set før.
Du bør også tjekke luftfilter og evt give den en gang rens til spjældhuset. Men det lyder meget som om den ikke kan komme af med luften. Så se at få tjekket den udstødning.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis