Fiskegarns placering...

Her den anden dag kom jeg lænsende i min sejlbåd, for svag vind, med 3-4 knob, og sad og småsludrede og drak kaffe, med min sejlermakker.

Pludselig fik jeg øje på sorte fiskegarnsbøjer, sådan stort set overalt.

Vi krydsede udenom et hav af dem, men undrede os lidt, da vi gik fra grøn kost til grøn kost for indadgående mod Struer...

Hvordan er det lige med de der fiskegarn, hvor langt fra land må de placeres, og hvordan med sejlrender osv.??

" Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "

Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Her den anden dag kom jeg lænsende i min sejlbåd... Vis hele indlægget
35 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nåhhh.... det gør de nu ikke... f.eks. ejer jeg jo Limfjorden
Og der er ikke nogen der skal sætte garn i min sejlrende.... det var egentlig det jeg var lidt muggen over... men med fuld skrue kan jeg vel bare fræse igennem
Eller håbe på at en coaster gør det for mig

Med venlig hilsen

Jan

Hvis det handler om at beskytte vores natur mod forarmelser, badende børn, voksne og hunde, kano og kajak sejlere mod ubehagelige oplevelser som f.eks. at drukne, så melder jeg mig gerne under fanerne og så må folk, der er uenige i dette synspunkt kalde mig hvad de vil.

Hilsen
Allan
selv en coaster sidder fast i raden i et bundgarn og selvfølgelig måman ikke spærre en sejlrende har selv prøvet at sejle hjem i mørke og få et garn i skruen som en smart person havde spærret hele åen hvor jeg havde bådplads hvilket ikke er spor sjovt. men personer i sportsfiskerkredse tror at de ejer alle fisk og selvom man sætter garn ruser lovligt tager de straks kniven frem og ødelægger ens grej hvis de kan komme til det derfor mine lidt sure udfald mod de frelste

der er altid solskin bag skyerne

Nå, men så må, jeg vel hellere montere en wire-cutter, på kølen, lidt ligesom helikoptere har monteret... ved meder og rotor
Så er det sgu´ slut med fiskefis i sejlrenden

Med venlig hilsen

Jan

Gid man også som snorkler og dykker i kystnære områder kunne lave samme montage. Når man kommer svømmende og ser et ørred- eller rødspættegarn stående mindre end de 100 m fra land og som er afmærket med en Colaflaske eller lign. for at skjule ulovligheden. Har jeg samme følelse, som hvis jeg havde set et stykke ståltråd spændt ud over en cykelsti. Her er der nogen som er fuldstændig ligeglad med andres liv og helbred. Jeg håber at det er uvidenhed snarere en lysten til ussel mammon der er årsag til at man på den måde udsætter sine medmennesker, for en for tidlig afslutning af livet. Det er ikke uden årsag at man påbyder at garn skal afmærkes ordentligt med vager og fiskerinumre og sættes mere end 100 m fra land.

Er der nogen der kan komme med en løsning på hvordan mand uden fare for liv, helbred og ejendom, kan få et garn ud af sin skrue i hårdt vejr, før end man driver på grund ? Så hører jeg gerne herom.

Hilsen
Allan
Annonce
plads til alle også til sure allan nu vil jeg køre ud og sætte et garn og fange et par flotte ørreder til julebordet

Det lyder godt, men pas på sejlrenden.... jeg kunne jo komme forbi med min wire-cutter, og så står den på vandgrød, da du så skal købe nye garn

Med venlig hilsen

Jan

ikke noget problem jeg sætter dem inde ved land der kommer ingen ikke engang fiskerikontrollens

Skrevet af jbr på 23 okt 2009 20:55
Tak for svarene... har besluttet, i fremtiden at sejle udenom de der står udenfor sejlrender og tværs gennem dem der er til gene for trafikken i sejlrender... det må da være rimeligt ikk´?
Så må du jo have monteret en "haj krog" på kølen, det er en meget skarp krog der kan skære selv stålvirer over.

Håndværker... det lyder da interessant... hvordan ser sådan en fætter ud?

Med venlig hilsen

Jan

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind