Fiskegarns placering...

Her den anden dag kom jeg lænsende i min sejlbåd, for svag vind, med 3-4 knob, og sad og småsludrede og drak kaffe, med min sejlermakker.

Pludselig fik jeg øje på sorte fiskegarnsbøjer, sådan stort set overalt.

Vi krydsede udenom et hav af dem, men undrede os lidt, da vi gik fra grøn kost til grøn kost for indadgående mod Struer...

Hvordan er det lige med de der fiskegarn, hvor langt fra land må de placeres, og hvordan med sejlrender osv.??

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Her den anden dag kom jeg lænsende i min sejlbåd... Vis hele indlægget
35 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det var ikke at retfærdiggøre... Det var at præcisere, at stort set ingen kan erklære sig selv skyldfri når det gælder små latterlige bagatel-forteelser. Selvfølgelig skal der ikke tages vandrende laks ved å-udmundinger, ligesom der ikke bør fiskes i fredningsperioderne. Der er blot gået megen sport i angiveri og selvtægt på dette område. Det bringer ikke nogen nogle steder hen. Det er jo i alle parters interesse, at der til stadighed er en stærk og levedygtig bestand af spisefisk. Blot skal man passe på angiveriet - det er en usmagelig sport.

Men ja, et sidespring fra trådens oprindelige emne

Nu er det så bare din holdning, at det er små bagatelforseelser at gøre de ting som du opremser...

Min holdning er, at det er fint, at sociale bedragere, skattesvindlere, smuglere osv. bliver knaldet... de stjæler fra dig og mig og resten af samfundet, der på demokratisk vis, har vedtaget love der ikke tillader den slags...

Det minder mig lidt om en historie som en bekendt fortalte om selv at sætte normer:

Hvis du f.eks. synes det er OK at køre 100Km/t på landevej, ja så gør du det.
Men hvis et formasteligt paphoved overhalder dig... med 120 Km/t... ja så burde han knaldes! 

En alkoholiker, der drikker 30 bajere om dagen plus en fl. GL Dansk, synes ikke selv det er så galt... men ham han kender, der drikker det dobbelte er jo dybt alkoholisk....

Og sådan kunne man blive ved...

Som jeg ser det, har du måske valgt at sætte din norm der, hvor vi godt kan gå og små-svindle lidt ....


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Spændvidden af mine normer svarer jeg vel bedst selv for?!

Du gør jo netop opmærksom på samme "sang" som jeg. At man ser splinten i sin fjendes øje, men ikke pælen i sit eget. Det burde da stå tydeligt for enhver.
Spændvidden af dine normer (og læg mærke til at jeg, som tidligere skriver" Som jeg ser det", hvilket ikke nødvendigvis er den skindbarlige sandhed), synes jeg bare du allerede havde givet udtryk for, ved at kalde det du opremser for "latterlige små-bagateller"

Men grundlæggende er jeg enig i, at man skal feje for egen dør......hvis der er noget at feje... og det er der bestemt ikke alle steder..

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Annonce
Ulovligt fiskeri svarer til Krybskytteri på land, og her der næppe mange der er i tvivl om deres holdning. Ulovligt fiskeriforarmer vores natur og skævvrider konkurrancen i forhold til de fiskere der er indstillet på at overholde landets love. Love der jo netop er lavet for at beskytte de ressourcer som vi forhåbentlig alle gerne skulle have glæde af. Jeg er ikke i tvivl, jeg anmelder en ulovlig fisker på lignende fod med med en krybskytte eller cykeltyv.

Hilsen
Allan
det virker som om tråden er kørt helt af sporet det var et spørgsmål om at pasere på en sikker måde og ikke at få garn i skruen den anden diskution passer bedre til en af de frelste sportfiskersider

der er altid solskin bag skyerne

Den bedste og eneste måde at undgå at få garn i skruen, forhindre at badende hænger fast i garn, at bevare og beskytte fiskebestande, er at alle fiskere overholder landets love. Som netop er lavet med henblik på førnævnte. Så enkelt er det. Det er svært for ikke at sige umuligt, at beskytte sig mod ulovligheder.

Hilsen
Allan
Det er helt korrekt - det er jo netop hvad jeg har forfægtet ovenfor. Men reglerne for garns placering er dog snarere udgået fra et ønske om at beskytte bestandene.
nu blever der skrevet at man skal være 100 m fra land det gælder kun garn. liner og ruser samt prof bundgarn må sættet helt op på land og de er heller ikke rare at få i skruen så det med at holde landets love og beskytte fiskebestanden holder ikke i denne snak.det lyder som om at allan er en af de frelste sportsfiskere som ælsker at være åh så moralsk og tror at de ejer alt vand omkring danmark

der er altid solskin bag skyerne

Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis