Ovenlys i 70'er hus, m. eternittag

Hejsa

Vi har købt et hus fra 1970, med eternittag. Det er med ganske almindelig hældning på taget, men jeg ved ikke lige hvor meget. Men som i mange andre huse fra dengang, er der en meget mørk og lang gang midt i huset.
Jeg tænkte på, om der findes nogle former for ovenlys til sådan en slags tag, for der er jo altid så mørkt i gangen?

Nogle der evt. har nogle links?

Mvh Lars
Hejsa Vi har købt et hus fra 1970, med... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, det koster jo lidt at anskaffe sig.

Det med pæreren er s.... smart ja, og de garantere også at pæren ikke afspejler sig i skyggen, så har ingen betydning i daglyset...
Ja nu du egentligt lige nævner det, godt nok ikke til mig, men hvad koster sådan et pr m2? Det er jo noget af det pæneste man kan få på taget, synes jeg.
Skrevet af tagdækkerclaus på 19 okt 2009 21:27
Husk nu at få dit hus tegnet med et flot Listetækning med kulsort tagpap ;-)
Hvis det skal matche de sort engoberet tegl på de andre bygninger, så ville en kulsort listepap passe flot ja...

Men okay, nu får du mig jo lige pludselig til at tænke i andre baner, hvis det skulle passe med pap på taget, det kunne faktisk give lidt interessant at tegne videre med, det fjerne jo en del begrænsning at vælge pap på taget, frem for tegl.

Men der kommer sikkert andre tage hvis ikke det bliver aktuelt her, hvor jeg skal bruge en god papmand, også står du stadig 1. på listen... hvis du kan overtales til en smut herover til djøvleøen...

Annonce
;-) Jeg er igang på øen nu, har et lille projekt kørende i Allerød. Uge 45 går vi igang med et projekt i Glostrup. Såååå jeg den jyske perfekte tagdækker opererer også på Djævleøen.   ;-)

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

He he, okay...

Så skulle vi jo næsten stikker hovederne sammen, en dag du er på vej hjem.

Vi holder til kun 2 minutter fra afkørslen i Slagelse.
Skrevet af Håndværkeren på 19 okt 2009 19:31

Nej det er også mig der vrøvler  Velux selvfølgelig.
Tak for det.
He he, også sidder jeg og googler fordi jeg troede der var kommet et nyt tagvindue produkt på markedet...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis