Spørgsmål til Festool Dyksav TS55

Hej
På denne dyksav sidder der et håndtag til Fast Fix, som bruges når der skiftes klinge. Ifølge brugsanvisnigen skulle klingen låses og det er muligt at skrue klingen med umbraco nøglen, ud uden den løber rundt.

Min klinge låses ikke i "skift-klinge" positionen, men løber stadigvæk rundt..

Spørgsmål er det en mekanisk låsning af klingen, så man evt. selv kan skille saven ad  eller skal den sendes til reparation.

Andre som har været ude for dette?

Tak for hjælpen

Mvh
Gert
Hej På denne dyksav sidder der et håndtag til Fast... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce


Kun 3-4 gange, jeg mener da at vi dengang jeg var i job fik slebet dem rigtigt mange gange,  kommer jo også an på hvor meget i slider klingerne inden de bliver sendt til slibning.
Det har jo også noget med økonomi at gøre, mener der var tillæg på ca 20% hvis de var meget slidte den-gang godt 20 år siden.
De billige brugte jeg til at skære min køkken-bordsplade til for ca. 3 år siden, det blev da meget fint, med en Z 40 er godt til-freds med resultatet.
Kan i bruge en 210 er i dyksavene?.

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

Kan også sagtens høre på en klinge om den er sløv, behøver ikke at kontrolere med en negl.
Det er jo også en fornøjelse at sætte en ny-slebet kl. på.
M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Jeg kom ved en fejl til at købe nogle CMT klinger. at dømme på prisen skulle de være ok. men sikke nogle møg klinger i forhold til de orginale fra mafell. jeg fik så fortalt at man kunne få dem slebet til ca 1kr per tand + mons. gomorgen. prisen var en helt anden da jeg forhørte mig rundt omkring.

Jacob

Ja 1 kr. pr. tand det var først i 70 erne da jeg kom i lære.
I-dag koster det vel mindst 3-3.5 + moms hvis det da kan gøre det.
Hvem kunne tilbyde disse priser, som så viste sig ikke at holde.
Har flere CMT kl. som ikke fejler noget, hvad var der i-vejen med dine, hvis jeg må spørge, for disse klinger er jo heller ikke specielt billige.

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Annonce
Vi benytter også CMT klinger til bla. vores bygnings og kap/gerningssave og det er altså ellers god kvalitet.

Du har ikke fået købt en forkert klinge, til den formål du nu skal bruge den til ... ?
Der kan jo købes kl. med negativ stød-retning, som godt kan virke noget sløve.

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Jeg syntes klingerne er sløve sammenlignet med de orginale. Men nu har mafell også ry for at lave nogle rigtigt gode klinger ud af kassen. så meget at de bliver anbefalet til Festool på Festools eget forum.
jeg købte kittet med 2 stk semi fin Z40 og 1 stk grov.

Hvad er negativ stød retning ?

Jacob

Negativ stød-retning er hvor stød-vinkelen vender modsat af den almindelige, altså(er ikke så nemt at forklare) men forsøger stødet er det stykke som vende ind mod centrum af klingen, der hvor der slibes; det er kun und-tagelses-vist at der slibes oven-på tanden.
Vender lige-som frem-over i stedet for bag-over.
Disse specielle klinger er gode til feks. alu profiler/pl. og plexiglag/acryl og finer.
Ved ikke om du forstår hvad jeg mener?
Ps. har aldrig hørt om mafell kl. Hvor laves disse? (land) ja er blevet vide-begærlig nu.

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Negativ fortanding er som maskinsnedker siger, en klinge der er beregnet til bla. stålplader, alu, plexi, eternit osv...
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også