lydsiden på film vist i tv

Hej Allesammen.

Lige nu vises den danske film " Vikaren" på tv og jeg forstår stort set ikke hvad de siger i filmen. lyden er mudret og det er svært at få det til at passe med munden. Dengang filmen blev vist i biograferne var vi inde for at se den og jeg husker ikke noget problem med at forstå den. Jeg synes tit det er svært at forstå danske film vist på tv. Lige nu har vi et ældre billedrørstv med digital boks (mpeg 2) som modtager det digitale signal fra Nibe.
Her er så nogle spørgsmål. Er det dårlig synkronisering fra Dr.? Er det bare vores tv som er for gammelt? Er det i digitaliseringen problemet opstår? Eller er det flere sammenfaldne fejl. Er der nogen der ved noget?
På forhånd tak for svarene

Mange hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej Allesammen. Lige nu vises den danske film... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jacob og andre.

Så fik vi vores nye fladskærm i fredags. Hold da op hvor det virkede, Alle gratis kanaler kører bare prefekt ingen knas eller udfaldne tekster. Så det har åbenbart været den gamle mpeg2 boks der ikke kunne samarbejde med tv2. Og jeg har ikke engang været oppe og rode med antennen. (det kan så vente til en sommerdag næsteår). Jeg må sige at jeg er vældig godt tilfreds med kvaliteten. Pludselig bliver det meget tydeligt at alle tv2´s oldgamle serier er optaget i en anden kvalitet en de nye.Ellers vil jeg sige tak for supporten.
Vi høres ved.
Mange hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis