lydsiden på film vist i tv

Hej Allesammen.

Lige nu vises den danske film " Vikaren" på tv og jeg forstår stort set ikke hvad de siger i filmen. lyden er mudret og det er svært at få det til at passe med munden. Dengang filmen blev vist i biograferne var vi inde for at se den og jeg husker ikke noget problem med at forstå den. Jeg synes tit det er svært at forstå danske film vist på tv. Lige nu har vi et ældre billedrørstv med digital boks (mpeg 2) som modtager det digitale signal fra Nibe.
Her er så nogle spørgsmål. Er det dårlig synkronisering fra Dr.? Er det bare vores tv som er for gammelt? Er det i digitaliseringen problemet opstår? Eller er det flere sammenfaldne fejl. Er der nogen der ved noget?
På forhånd tak for svarene

Mange hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej Allesammen. Lige nu vises den danske film... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af kovas på 28 okt 2009 19:16
Hej Jakob.

Tak for dit svar.
De eneste problemer er som skrevet  meget dårligere lyd end på det analoge samt at teksterne tit fryser. Hvordan kontrollere man at signalet er ok? Vi får det ind fra en ældre tv2 antenne rettet mod Nibe. Den antenne har vist analog  tv2 helt som man kan forlange. Kan man så gå ud fra at den også kan modtage det digitale signal ok ?
det ender nok med at vi køber et nyt tv.

Mange hilsner Kovas

Hvis du har antenne forstærker, kanal filtre flere antenner osv. så skal det VÆK. Du skal kun have en UHF antenne og den skal være rettet mod Nibe. Skal du have en antenne forstærker så skal det IKKE være en købt i et super marker. hverken om bet hedder netto, bilka, silvan, bauhaus, fona og hvad det nu hedder. den skal være købt hos en antenne mand eller hos f.eks. yousee. sidstenævnte sted er nok bare monster dyrt. regn med 500-600kr for sådanne en.

For at måle om signalet er ok skal man bruge et instrument som ikke er helt billigt. de ligger fra 8kkr til 450kkr + moms. så den syntes jeg du skal hoppe over.

Jacob
Hej igen og tak.

Det har aldrig været nødvendigt med antenneforstærker, men uhf-antennekablet er samlet med vhf (DR1) kablet i en eller anden lille boks så der kun er et kabel ned til tv-et. Skal den fjernes når vi får det nye signal? og hvis ja skal jeg så trække et nyt helt kabel i stedet for at ha en samling? Alternativt hvad så med en ny indendørs antenne?

Mange hilsner Kovas


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Jeg kender ikke dit område. men det eneste der generelt bliver sendt på VHF efter den 1 nov. er FM radio og DAB. så skrot din TV VHF antenne. skil dig af med boksen hvis du kan. sammel kablet med F-stik.

Jacob
Hej Jacob.
Mange tak for svarene jeg vil prøve og rydde op i kablet snarest. Det undre mig dog at andre med nye tv også har problemer med det nye signal. når man nu har hørt at det digitale system ikke skulle være nær så følsomt som analogt, men det er måske bare en and. Det samme system antenne kabel stik, har jo vist upåklageligt tv indtil nu. Får lidt på fornemmelsen at det der bliver sendt ud til os ikke er helt på toppen, det er bare nemmere at lade problemet ligge ude hos den enkelte bruger.Engang havde DR en støjtjenste som kunne komme ud hvis man havde problemer med sit tv. Eksistere det endnu?
Hvis jeg havde en bil og alt var som før, men man havde prakket mig en ny slags benzin på, og der derefter var problemer, ville man så begynde og kigge om tændrørene var ok?

Men ihvertfald skal du ha tak.

Mange hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Støj tjenesten hører under it og telestyrelsen.
men hiv fat i en antenne abe. personen bør have et instrument som kan måle den MER (Modulation Error Rate) værdi som dit signal har og dens styrke.

Det er ikke alle der har forstået det. men hvis målingen ikke hedder MER på instrumentet er det ikke MER. nogle tror at signal støj forhold er det samme. det er det ikke. dog kan MER aldrig være højere end S/N da S/N er en del af MER.
sådanne et snstrument koster fra ca 20KKr og op.

Jacob
Annonce
Hej Jacob.
Jeg takker selvom det ikke lige var det svar som jeg havde forventet.Nu er det her jo et LDS så jeg har godt nok ikke tænkt mig at betale for en "antenneabe" Nu har jeg hidtil kunne få et upåklageligt billed ud af mine tv, så hvorfor ikke nu, bare fordi det er blevet digitalt. Så mærkværdigt er det vel heller ikke.Jeg har haft computer i mere end 10 år og kunnet finde ud af det meste bla. ved hjælp af dette forum "tak allesammen" Enten kan eller også vil du ikke svare på de spørgsmål som jeg er kommet med i løbet af denne tråd, men jeg mangler i hvert tilfælde nogle flere oplysninger inden jeg kontakter en antennemand. Er du ikke en sådan?

Nå men Mange hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Jo det er jeg vel.
Men udstyr der kan måle de værdier som er vigtige for digital tv er ikke billigt. og man kan mig bekendt ikke leje det. Selvfølgelig kan man bruge en modtager som kan vise signal styrke og kvalitet. men du kan ikke se hvor i problemet ligger hvis der er et problem.

Jacob
Hej Jacob.

Jeg er stadig noget i vildrede. Systemet fungere nu fornuftigt på Dr,Dr2 og Tv2 når det er direkte programmer. Men stort set  alle de gamle serier Tv2 sender fungerer ikke med teksterne,de hænger. Jeg gik antenne delen igennem og fandt ud af at der er ikke nogen samleboks, men den gamle vhf er samlet med uhf-en i uhf antennen derefter går der en ledning ned til tv-et. Nu har vi besluttet os for at købe en ny fladskærm og vil vente og se hvordan den opfører sig.
Mange hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
En ny fladskærm hjælper desværre ikke. Tekst og bevægelser følges stadig ikke hos mig, selv om vi har købt nyt TV!

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af kovas på 04 nov 2009 17:16
Hej Jacob.

Jeg er stadig noget i vildrede. Systemet fungere nu fornuftigt på Dr,Dr2 og Tv2 når det er direkte programmer. Men stort set  alle de gamle serier Tv2 sender fungerer ikke med teksterne,de hænger. Jeg gik antenne delen igennem og fandt ud af at der er ikke nogen samleboks, men den gamle vhf er samlet med uhf-en i uhf antennen derefter går der en ledning ned til tv-et. Nu har vi besluttet os for at købe en ny fladskærm og vil vente og se hvordan den opfører sig.
Mange hilsner Kovas

Fy for saten.
det kan ikke give andet end mudder.
pil din vhf rive fra og du vil have et bedre signal.
Hvad angår lipsync dvb subtitles osv. så er det din egen modtager der er problemet. jeg har en hvr1300 modtager til min pc. der kan dvb subtitles også finde på at hænge.

Jacob
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis