Håndværkerreparation af døre og vinduer efter indbrud

Vil lige dele min frustration over håndværkere. For knap 14 dage siden havde vi for 3 gang indbrudsforsøg, denne gang kom de dog ikke ind, men de fik til gengæld hærget 2 døre og 2 vinduer i deres forsøg - afrevet træ, store huller og masser af trykmærker. Da huset er fra 1929 med originale totalrenoverede vinduer, suppleret med nye koblede vinduer, efter alle kunstens regler med linoliemaling udvendig og højblank alkyd indvendig var det sgu til at tude over. Alt det arbejde ødelagt. 

Nå, men det er jo hvad man har et forsikringsselskab til. Så jeg ringer til dem, og de beder os om at tage fat i et håndværkerfirma, som selskabet har en aftale med. Allerede her burde man nok være blevet meget bekymret. Men det gør jeg. Mester kommer ud og efter nogen diskussion bliver vi enige om hvordan det skal laves, udlusning af ødelagte træstykker, maling osv. Her til morgen dukker svenden så op, medbringende 2 kg. plastic padding. da jeg spørger, hvad han skal bruge det til, er svaret, at det skal da bruges til udlusning, for sådan gør man da i dag, træ bruges slet ikke til udlusning. Jeg får stoppet manden og tager fat i en af arkitekterne på arbejdet (arbejder i en stor bygherrevirksomhed), som er ved at falde ned af stolen, da jeg spørger om det er i orden at spartle skader af den størrelse op med plastik. Skader af den størrelse skal udluses rigtigt, uden nogen form for diskussion, ifølge arkitekten. Nå, fat i mester igen, som nu efter høj tonegang går med til at lave nogle af skaderne rigtigt.

Da håndværkeren mener, at man bare kan male en enkelt gang med linoliemalingen, uden grunding og ikke i tynde lag, har vi nu besluttet selv at male skaderne vinduerne, så bliver det da gjort ordentligt. Ligeså med skaderne på de pudsede mure, kan allerede se for mig, hvordan de kommer anstigende med en gang cementmørtel og klasker på.

Øv, hvor er det træls. Skulle have sagt til forsikringsselskabet, at jeg selv ville reparere skaderne, så ville det da blive gjort ordentligt, selv om man bare er en amatør. Det er langt mere opslidende at forsøge at få håndværkerne til at lave et ordentligt stykke arbejde end hvis jeg selv havde hygget mig nogle timer med overfræser, lim og stemmejern. Og hvis jeg bare havde været en almindelig forsikringstager, uden et par arkitekter som rådgivere, ville de bare tumlet derudad med deres plastik.

P.s. alarmen er bestilt.

Vil lige dele min frustration over håndværkere.... Vis hele indlægget
31 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil under alle omstændigheder ikke kræve timebetaling fra forsikringen. med de 5-10 timers arbejde er det for småt.
Skrevet af Orla Nautrup på 20 okt 2009 16:47
Nej, jeg tror det går under en form for erstatning som jo så er skattefri.


Efter orkanen i 1999 var der mange, der fik ørerne i maskinen her i pastoratet.
Pga. store problemer med at skaffe håndværkere til de utallige skader, overtalte forsikringsselskaberne mange til selv at tage hånd om udbedringerne imod et engangsbeløb til fuld og endelig afregning. Beløbet var opdelt i materialer og arbejde, måske derfor.
Hvor man kunne dokumentere udgifter for købte materialer, kunne man selvfølgelig friholde sådanne udgifter for beskatning. Det resterende kom til beskatning.
Det var så i særlig grad uheldigt for efterlønsmodtagere, folk på dagpenge og invalidepensionister, der blev modregnet!

Med venlig hilsen
ktm

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
tjaaa ser lige denne "historie" og tænker yups.... det er da min historie :-(
dvs jeg havde helt samme oplevelse for et par år side da vi havde indbrud ! ødelagt terrassedør og side vindue !
Forsikrings selskabet aftalte selv en håndværker til sagen som kom ud !
han kiggede på sagen, vi fik sat PAP på vindue, det her er først i okt månede, og fik at vide at han ville komme igen når han havde nyt vindue hjemme.......... sidst i okt ringede jeg og spurte til hvornår han kom... jojo han havde vindue og ville ringe tilbage
da vi var halvt inde i nov... stadigvæk med pap for vindue ringede jeg til forsikring og spurte om det her kunne være rigtigt.
2 dage efter kom håndværkeren og skiftede vindue og dør, med det resultat at han skade vindues karmen mere end indbrudstyven havde gjort.
ny opringning og spurte om det her nu kunne være rigtig ? Tømmeren kommer ud igen og fixer skaderne............ med hvid silikone !!!! ja for den havde som samme farve som vores karm var malet i, så behøvede man jo ikke spartle og male !!!!

DOH siger jeg bare til forsikrings håndværker !

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

Så skal du da klage igen. Håndværkeren har fået penge for den korrekte reparation. Selskabet trættes også over en sådan klovn og har bedre virkemidler over for klovnen end du har!

Med venlig hilsen
ktm

 

"Jeg vil under alle omstændigheder ikke kræve timebetaling fra forsikringen. med de 5-10 timers arbejde er det for småt."

Det er da med at få det man kan med de penge sådan nogle forsikringer koster. Ikke dermed skrevet at jeg snyder dem. Jeg fik for 18 timer, det er jo småpenge. Brugte meget mere.




Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Vi bliver vist aldrig nogen overskudsforretning for forsikringen, har været temmelig uheldige. De sidste 7 år:
- Vandstikledning skiftet
- 2 gange oversvømmelse af kælder (nu er der lavet ny kloak med 20.000 krs højvandslukke...)
- 2-3 gange indbrud, sidste gang hvor de kom ind var juleaften.

Så vi er bare glade for at de ikke har smidt os ud...
Hej

Der skal meget til at blive smidt ud hvis man ellers opfører sig ordentligt.

Jeg tror jeg har kostet Tryg i omegnen af 4 - 5 mio. kr siden 1986 på bygnings- og indboforsikringen  primært efter 3 gange brand (2 totalbrande).

Jeg har det faktisk også lidt skidt hver gang vi er ude at rejse, for hver anden gang forsvinder der kufferter, men indtil videre ingen problemer med erstatning her.

En anden ting var da fruen blev syg i flyveren på vej til New York, og måtte have lægebesøg en lørdag aften pris 11.800,- kr  incl. medicin.
hej
Jeg bliver en smule trist til mode når jeg læser denne tråd. Jeg er selv håndværksmester ( bygningssnedker og maskinsnedker ) og laver en del forsikringsskader. Jeg kommer tit tilbage hos kunder hvor jeg har lavet forsikringsskader og laver andre ting, eller hos deres familie, venner, naboer, arbejdskollegaer. Noget må jeg have gjordt rigtigt. Det sker også jeg står som et dumt svin fordi jeg kan reparere en dør der er 30 år gammel og halvrådden, men har fået 2 små hakker efter et indbrud. Kunden havde forventet at forsikringen betalte en ny dør. Det jeg vil sige med dette indlæg er ,skal i bruge en håndværker så spørg dog nogen i stoler på om de kender en de kan anbefale.Ingen anbefaler vel en som som ikke har gjordt sit arbejde ordentligt. Forsikringen anbefaler da heller ikke en de har dårlige erfaringer med, det giver dem problemer og et dårligt ry. Det er ingen interesseret i.Jeg må desværre også konstatere at jeg flere gange har været ude og rette skader efter andre "håndværkere". trist.
MVH
Henning
Skrevet af Orla Nautrup på 21 okt 2009 00:15

Jeg tror jeg har kostet Tryg i omegnen af 4 - 5 mio. kr siden 1986 på bygnings- og indboforsikringen  primært efter 3 gange brand (2 totalbrande).

Så er man da også uheldig...

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også