Stationær vil ikke starte

Hej,
Jeg harfået det problem at min stationære computer intet vil.
Jeg slukkede den i går aftes inden jeg gik i seng og ville så tænde den i dag uden  nogen effekt. Jeg har åbnet kabinettet og kigget ind, men jeg kan ikke finde ud af hvad problemet kan være. tror ikke det er strømforsyningen da der stadig er lys i bundkortet og i min mus. Jeg har prøvet at tage batteriet fra bundkortet ud og sat det tilbage igen men der skete intet.

Håber i kan hjælpe da jeg aldrig har fået lavet en backup og derfor har mistet alt

Hilsen Morten
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er lidt svært at gætte på årsagen til at den ikke vil starte, men det kan være fejl i bundkort, selv om der er lys.
Men fortvivl ikke vedr dine data.
Hvis du tager harddisken ud og køber en harddisk-adapter (ca 200 kr) med et stik (SATA eller IDE til USB) som passer til din harddisk, har du en USB-harddisk og kan derved hente dine data over på en anden pc.
Så det er spild af penge at få en tekniker til 600kr i timen til at gøre det?

Hvis jeg nu piller harddisken ud og køber den adapter, så har jeg vel egentlig en ekstern harddisk? eller er jeg helt forkert på den?
Det er helt korrekt opfattet, at du så har en ekstern USB-harddisk med det primære formål at redde dine data over på en anden pc.
Det vil være spild af penge at betale 600 kr timen for det.
og den kan vel bruges som enhver anden ekstern harddisk man kan købe i butikkerne?

undskyld de muligvis dumme spørgsmål, men fatter sq ikke så meget af computere
Ja du har ret. Det kan bruges som enhver ekstern harddisk, du kan købe i butikkerne.
Annonce
og den kan vel bruges som enhver anden ekstern harddisk man kan købe i butikkerne?

undskyld de muligvis dumme spørgsmål, men fatter sq ikke så meget af computere
fantastisk! nu ser det hele pludselig meget lysere ud..
tusind tak for hjælpen
Det er ganske nemt at have med at gøre. Tag harddisken med i en pc-forretning, så de kan se, hvilket stik den har. Der fra kan det ikke gå galt med dine data. Men det hjælper jo ikke på problemet med, at din pc ikke vil starte......
Fortæl hvordan det går med sagen
det med pc'en er det mindste problem den er 6 år gammel og det var min plan at alt skulle ligges over på min bærbare istedet og den skulle skrottes.. det nåede jeg bare aldrig til men jeg skriver når jeg har fået det gjort
er det ngoet som denne vi snakker om? http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Kabler/133-43_(Wupti1).html
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis