Stationær vil ikke starte

Hej,
Jeg harfået det problem at min stationære computer intet vil.
Jeg slukkede den i går aftes inden jeg gik i seng og ville så tænde den i dag uden  nogen effekt. Jeg har åbnet kabinettet og kigget ind, men jeg kan ikke finde ud af hvad problemet kan være. tror ikke det er strømforsyningen da der stadig er lys i bundkortet og i min mus. Jeg har prøvet at tage batteriet fra bundkortet ud og sat det tilbage igen men der skete intet.

Håber i kan hjælpe da jeg aldrig har fået lavet en backup og derfor har mistet alt

Hilsen Morten
Hej, Jeg harfået det problem at min stationære... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja denne passer til en SATA-harddisk (den med de brede flade bånd-kabler). Det er formentligt en SATA, du har i pc'en, men check om den har det brede bånd)
Lover du så også at tage backup når du har fået tingene i orden igen, eller vil du fortsætte med valgsproget, det går aldrig galt for mig det er kun naboen der kan være så fjollet.

V.h.  Håndværkeren
Jeg lover at jeg gemmer mine filer både på pc'en og på ekstern harddisk
Skrevet af MortenVR på 15 okt 2009 20:04
Jeg lover at jeg gemmer mine filer både på pc'en og på ekstern harddisk

Så har du altså endnu ikke lært af skaden, Hmm ! bar ærgeligt
så er jeg ikke helt med på hvad du mener med en backup...?
Annonce
Skrevet af MortenVR på 15 okt 2009 20:23
så er jeg ikke helt med på hvad du mener med en backup...?
En sikkerheds backup består for det meste af et par CD-er DVD. med pc-ens programindhold,  og hvad du har liggende af filer du vil kunne genskabe efter et nedbrud.
men det er vel også lidt det samme som at sørge for at have diverse filer liggende på en ekstern harddisk som man så kan sætte til en ny computer og dermed stadig have sine filer? eller som nævnt tidligere har jeg ikke sat mig ind i computere så er på bar bund
Problemet med din stationær, kan godt være strømforsyningen, der er stået af, selv om der stadig er lys i MB.

Ekstern HD som backup, fungere fint for mig.. Opdatere backup´en i gang i mellem..
Skrevet af MortenVR på 15 okt 2009 20:54
men det er vel også lidt det samme som at sørge for at have diverse filer liggende på en ekstern harddisk som man så kan sætte til en ny computer og dermed stadig have sine filer? eller som nævnt tidligere har jeg ikke sat mig ind i computere så er på bar bund
Nej det er ikke det samme, du skal have sikkerheds kopier på CD eller DVD som du har liggende. Bryder din harddisk ned så kan du altid starte op fra bunden igen. Eller du er så uheldig at få din pc inficeret med virus der ødelægger programmerne, så kan du altid starte op igen da du har dem liggende på et fast medie.

Jeg har læst om at tage backup nu og har indtil videre oprettet en gratis bruger på en online backup løsning som start indtil jeg får flere filer på min nye computer.

Jeg siger tusind tak for hjælpen fra jer alle
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis