Efterfylde varmeanlæg??

Hej

Prøver lige i denne gruppe i stedet for Lav-hus - det burde være den rigtige.

Vi ser på et hus, hvor der i tilstandsrapportens punkt 10.1 spørges: Fyldes der vand på varmeanlægget mere end én gang årligt? Sælgers svar: "En gang om måneden. Der er åben ekspansionsbeholder"
Er det noget, vi skal være betænkelige ved? Eller er det normalt? Eller? På forhånd tak.

Mvh Jan Andreasen
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det skulle ikke være nødvendigt at fylde vand på mere end to gange årligt, men det kan være at fyret står på for høj varme så vandet fordamper i den åbne expantions beholder. Det er dog ikke noget i behøver at gå særligt meget op i, se helere på hvor gammelt fyret er !

V.h.  Håndværkeren
Jeg ville også kikke på om det drejer sig om et par dråber eller 100 liter.
Hvis den tidligere ejer ikke vidste ret meget om det, kan det jo være at han hele tiden toppede op. Altså at han fyldte på hvis den ikke stod præcis på eks. 1.5 bar!

Jeg skulle selv fylde på mit anlæg et par gange om året.
Så lavede jeg badeværelset om og lavede ny gulvvarme. Derefter hældte jeg ikke på i godt 1 år.
Så du bør overveje om du vil modernisere eller beholde. Hvis du beholder, skal du vide at hullet jo ikke bliver mindre...

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Nå ja - kunne da godt være, jeg skulle have haft fortalt, hvad det var for et fyr ;-)

Det er et pillefyr fra 2005, mrk.: Benekov, 25 Kwh

Men tak for svar ovenfor. Skal lige have undersøgt, hvor meget vand der bliver fyldt på pr. gang samt temperaturen - hvis jeg kan få det at vide.

Mvh Jan Andreasen
Jep - hvor meget?
Hvis det er en liter hver måned, så er der et helt andet problem (med mindre den hænger et meget varmt sted).

Mvh.

Jan R.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis