What to do - fugt ???

Hej igen - ved godt jeg stiller mange spørgsmål for tiden


Jeg har et spørgsmål, som ingen kan svare på. Derfor håber jeg, at I kan hjælpe.

Vi skal have laminat klikgulv i vores entré og bryggers, som er i kælderen. Vi vil gerne være helt sikre på, at der ikke kommer det mindste fugt op fra det uisolerede betongulv (ca. beton støbt direkte ovenpå sand), som ødelægger klikgulvet. Vi har aldrig oplevet fugt fra gulvet, men bare for en sikkerheds skyld.

Vi har været igennem flere forskellige ideer, men der er problemer ved dem alle.

1.

Dampspærre på betongulvet, klikgulvunderlag (skumplader) ovenpå dampspærren og afslutte med laminatgulv. Problemet er at betongulvet er koldt. Det giver risiko for kuldebro mellem betongulv og dampspærre, hvilket kan resultere i skimmelsvamp.

2.

Vådrumsmembran på betongulvet, klikgulvunderlag (skumplader) ovenpå vådrumsmembranen og afslutte med laminatgulv. Ifølge Alfix er vådrumsmembran diffusionsåben, så der vil stadig kunne komme fugt igennem.

3.

Asfalt, tagpap eller andet vand- og lufttæt materiale på betongulvet, klikgulvunderlag (skumplader) ovenpå det tætte materiale og afslutte med laminatgulv. Her er man helt sikker på, at der ikke kommer fugt op fra betonen, men problemet er, at evt. fugt i stedet vil blive i betonen. Betonen vil derfor med tiden blive "mør". 

4.

Klikgulvunderlag (skumplader) direkte på betonen og laminatgulv ovenpå skumpladerne. Her vil der vel også komme en form for kuldebro under laminatgulvet, som kan give skimmel?

Hvad vil I råde os til at gøre?

På forhånd mange tak for jeres svar.

 

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ville vælge, at lave gulvvarme, den flade elektriske, og så iøvrigt lægge klinker.
Synes, at laminat på et koldt betongulv i en kælder og tilmed bl.a. et bryggers lyder utiltalende... men hver person sin smag 
Annoncen herunder er "sakset" fra Bauhaus´ seneste katalog.


Men der skal nok komme nogle "kloge" hoveder der har andre løsninger....
Så lad os se hvad andre mener....interessante spørgsmål, iøvrigt


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis