ang solarmagic.dk

hejsa

er der nogen af jer der kender noget til dem her??

http://www.solarmagic.dk/?gclid=CPq...3godnjUDkg

synes nemlig det lyder meget spændene

hilsen Mikael
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du set de luft-solvarme paneler folk bygger selv af alu-dåser? De virker på samme måde og kan bygges for næsten ingen penge.
ked af at sige det, men den ser noget lille ud !! hvis der skal være noget luft gennemstrøming og den skal kunne opvarme det fornuftigt på de kolde vinterdage så skal der noget areal til !

Jeg har selv 2 fra www.solarventi.dk og de fungere rigtig godt !
men går i tankerne at bygge en selv næste gang...... pga prisen

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

okay,min far har en fra solarventi,synes bare at den lammer når den køre,gør din ikke det?
mit hus er i 2 plan og tænkte på og have til oppe på 2 sal,der er ca 50 cm2 .
joo man kan høre den, nu mest uden for.... men ja det suser lidt i den når den køre full speed

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

Prøv lige at læse hele hjemmesiden, som du refererer til, igennem.

Det du får, er et solpanel/solcelle der driver en blæser!!!

Det du skal have i forvejen, er en tagkonstruktion, der er opbygget på en speciel måde, sådan at luften kan cirkulere mellem bagsiden af taget og isoleringen.
Det kunne da for mit vedkommende betyde, at jeg skulle i gang med en større omkonstruering af mit undertag, da jeg ikke har isolering oppe under selve taget.

Ved at lede lidt på siden, finder du principskitsen for deres "varmluftssystem". Her fremgår ovennævnte.
Virkede lidt påfaldende, at der ikke kunne findes tekniske specifikationer, udover hvor mange kubikmeter luft der kunne pustes ind og at man kan hæve indpustningsvarmen med ca. 25 grader celcius over udetemperaturen.

Kunne ikke selv drømme om, at købe sådan én. Så jeg arbejder videre på min plan om at bygge et system med tomme alu-dåser... det er jo den rigtige LDS løsning


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Annonce
Larm fra blæser kan "fjernes" med en regulator, og jo langsommere den køre jo mere varme, jeg er selv i gang med at bygge 6m2 luftsolfanger til mit sommerhus, som skal opsættes så det følger solen igennem dagen,

udfra dette design http://www.flickr.com/photos/my2cents0/sets/72157609496730358/with/3077869725/

Det kan aldrig betale sig at købe de færdige, de koster i mine øjne aaaaaalt for møj.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Ja, det er samme princip jeg vil lave min efter.
Måske bare af rent træ. Det er jeg bedre til .
Men det der med at skære hul og derefter sætte små "vinger" i bunden af dåserne er ikke nødvendigt. Samme effekt, nemlig cirkulation af luften, kan du få ved at lave 4 huller, der ser ud som vingerne. Du laver dem med en mejsel, som du trykker igennem bumnden, hvorefter du vrider lidt til den ene side.

Det kan ses her, hvad jeg mener:

http://www.youtube.com/watch?v=nuo5...C0&index=0

Altså, låget af og frem med mejslen.... god fornøjelse...

Og lad os så lige få at vide, hvordan du laver panelet, så det følger solen


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Tror det er ret dumt hvis luften fare for meget rundt, tror det virker modsat, tror det køler for meget på ens rør, og jeg skal ikke lave en "tracker" fangerne bliver bare opsat der hvor der er mest og længst tid sol på huset. 2 på tag (syd) og en op af huset mod vest, så jeg har solen fra ca kl 13.00, og så samler jeg mine dåser på denne måde http://www.youtube.com/watch?v=gqAPJCD7Z0s
det burde også give en større varmeoverflade på de rør..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Min teori er, at jo mere "luft" der rører ved de opvarmede alu-dåser, des varmere bliver luften. Jeg tror ikke, at luften vil afkøle rørene.
Men det har jo nok noget med udetemperaturen at gøre...
For at få så meget luft som muligt til at røre ved dåserne, er det nødvendigt at lade luften cirkulere.
Har, for ½ år siden, set en fyr på You Tube, der først lavede den med hul direkte igennem, og senere lavede et panel med cirkulation. Ingen tvivl om, at det cirkulerende panel var mest effektivt... måske kan jeg finde det igen... vender lige tilbage senere, hvis jeg finder det.
Men der kommer jo flere og flere af de der videoer med solpaneler....så...

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Tja det kan jo bare komme an på en prøve, min første solfanger er med rør hvor luften ikke drejer rundt, kan ske en af de næste for lov til at dreje lidt tror jeg har de første 150 film i mappen ang wind turbines og sol energi, godt man kan download de film der ligger på youtube

Skulle folk få lyst, så ligger der her en stak filer om free energy

http://rapidshare.com/files/293309211/Free.Energy.eBooks.zip
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis