ang solarmagic.dk

hejsa

er der nogen af jer der kender noget til dem her??

http://www.solarmagic.dk/?gclid=CPq...3godnjUDkg

synes nemlig det lyder meget spændene

hilsen Mikael
hejsa er der nogen af jer der kender noget til... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
hej, ja det lyder meget spænede det med og bygge en selv,men er der ikke nogen tegninger fra start til slut??
eller vil i prøve og lave en sammen?for der er jo mange forskellige, bare en ide

mikael
mikael76 : Jeg har allerede bygget een, for at teste og det lader til at virke ganske fint, der ligger en pokkers masse billeder på nettet, prøv søg google efter " Solar Air Heaters ", så vælter det frem, det er dog dette design jeg går udfra på mine næste, http://www.flickr.com/photos/my2cents0/sets/72157609496730358/with/3077869725/
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hejsa mikael76

Jeg tror grunden til at der ikke rigtig findes nogle tegninger er at folk laver dem af forhånden værende materialer ! Men de er jo meget simple så det er bare at gå igang med projektet

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

Hej Mikael76.

Jeg ville ikke turde tage luften oppe fra tagkonstruktionen. Jeg tænker her på afdampning fra div. trykimprægnerede lægter, evt. undertag som er imprægneret for ikke at rådne, eller hvis der er adgang til isoleringen (Glasuld/Rockwoll), det støver og er måske kræftfremkaldende ved langvarig kontakt. Og hvis taget er lidt utæt, kommer der hurtigt svampe / skimmel angreb i træet, og disse svampesporer bliver så blæst ned i stuen.
Så hellere lave en alm. luftsolfanger, af dåser, eller hvad man nu kan finde på. Eller køb en færdig, men dette er jo en "Gør Det Selv" side, så det er nok ilde hørt herinde. Men tag ikke luften fra tagrummet.

Mvh

SolFan

Kom lige i tanke om en ting mere. Hvis det nu er et gammelt eternit tag, så kan det være lavet af asbest, som et meget kræftfremkaldende. Så har jeg ikke meget lyst til at være derinde!

Mvh

SolFan

Gammelt eternit er rigtig nok lavet med asbestfibre.

De er dog ikke farlige uden du begynder at skære i dine plader med en vinkelsliber eller lign.

Det farlige ved asbest er at fibrene er meget tynde og de kan bevæge sig igennem vores lungevæv og sætte sig fast.


Mvh Tommy Fer

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis