Nyt tag på eksisterende gammelt tag

Jeg har et hus fra 50erne med eternittag og jeg vil gerne have lagt et nyt tag ovenpå det gamle. Jeg har hørt om decra tag men er der andre slags der kan blive brugt ovenpå eternit?
Jeg har et hus fra 50erne med eternittag og jeg... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
JA det kan laves for den pris med tagpap, så er det gamle tag også fjernet, efterladt af en listetækning. :-)

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Jeg kan kun give min bedste opbakning til Koluda byg for hans svar som jeg mener aldrig har været for egen interesse .
Og med hensyn til spørgsmålet kan man se på følgende hjemme side, at de også anbefaler at man piller det gamle ned.

http://www.skifttag.dk/Tag-p%C3%A5-tag_l%C3%B8sninger-21539.aspx


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Først ville jeg bare rengøre taget, men nogle tagfirmaer sagde at taget ville blive utæt hvis de gjorde det og anbefalede at jeg fik lagt Decra ovenpå. Jeg synes taget ser gråt og trist ud og vil gerne have at det skulle være sort, men jeg bryder mig ikke om tagpap.
Som jeg sagde før, får jeg renovereret hele huset indenfor, så loftet er nede og folk fra tagfirmaerne kan se tagkonstruktionen og taget indefra og alt er ok.
Første gang jeg skrev ville jeg bare vide om der var en billigere løsning end Decra, men nu da jeg får at vide at det ikke er godt at lægge et andet tag ovenpå, er jeg mere forvirret .
Er eternittag ikke et godt undertag?
http://www.newsgroups-index.com/group/dk_-fritid_-hus-og-have_l387.html#a0

Prøv at læse denne tråd.

Inde på http://www.skifttag.dk/Tag-p%C3%A5-...21539.aspx er følgende de argumenter der er, for ikke at lægge tag-på-tag. Jeg har streget de argumenter over jeg mener ikke holder vand
  • Man mister muligheden for at efterse tagkonstruktionen for evt. fugt og råd/svamp, inden det nye tag monteres.
    Ja. Men hvis man nu som her har hele førstesalen nede er det jo ikke et argument der kan bruges til noget.
  •  Man omgår bygningsreglementets lovgivning, såfremt taget ikke efterisoleres. Dertil kommer også højere varmeudgifter og forringet gensalgsværdi.
    Muligvis. Men hvis man nu efterisolerer er det heller ikke et argument.
  •  Man gennemborer gamle og typisk asbestholdige Eternit-plader, hvorved der frigøres asbeststøv.
    Korrekt, men det er blot sammengligneligt med det støv der frigøres ved at tage taget ned.
  •  Man omgår den gældende lovgivning om krav til efterisolering ved tagskifte.
    Nej. Ikke hvis man nu rent faktisk gør det.
  •  Man øger risikoen for personskade og store værditab i tilfælde af brand, fordi stålbeklædningen lukker ilden inde og er svært gennemtrængelig for de brandfolk, der skal bekæmpe ilden.
    Jeg havde selv de samme tanker, så jeg spurgte en brandmand og han sagde at med de batteridrevne "rundsave/vinkelslibere" og de klingediametre han havde at arbejde med, var det fuldstøndigt ligegyldigt om der var et ekstra tag eller ej, så det argment undsiger jeg også.
I øvrigt er skifttag.dk ejet og drevet af et firma der laver eternittagplader så det kan vel ikke undre at de:
  1. Synes ståltag er en dum ide.
  2. Ikke argumenterer sagligt.
Nu har Birgit sagt at "Som jeg sagde før, får jeg renovereret hele huset indenfor, så loftet er nede og folk fra tagfirmaerne kan se tagkonstruktionen og taget indefra og alt er ok." så tilbage er blot at spørge om hun efterisolerer. Gør hun det er der ingen af de argumenter der.

Nu medgiver jeg at der kan fremkomme støv ved at gennembore eternitpladerne, men det bliver selve ideen tag-på-tag jo ikke dårlig af, vel?

På  http://www.newsgroups-index.com/gro...87.html#a0
er der heller ingen argumenter for at tag-på-tag er en dårlig konstruktion.

Jeg mangler stadig argumenter for at tag-på-tag er en byggeteknisk dårlig løsning; og Birgit: Vi lagde selv et Decra på gammel skifereternit. Det er tæt (både over for fygesne og de nye tropiske regnvejrsstorme) og flot og da vi alligevel havde hele førstesalen nede kontrollerede vi tagkonstruktionen og efterisolerede op til gældende lovgivning. Så gå du bare i gang.


 Me like hockey!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis