lade lampe vil ikke gå ud

Hej jeg har en volvo penta 23hk som ikke vil lade mere. Jeg har skiftet laderelæ og fået generatoren kigget efter og den lader oppe ved teknikeren. Men hvis jeg tager den ledning som går fra ladelampen og ned til generatoren og giver 12v så begynder den at lade men, det skulle den jo gøre automatisk. Jeg er ved at løbe tør for ide´r håber nogen kan hjælpe.

Mvh. Ronni Andersen
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Generatoren skal jo netop have noget strøm for at lade.Når du sætter "tænding" på skal der gå 12Volt til ladelampen og videre til gensen,er det den ledning du piller ved?
René
Hej ja det er det. Ledningen fra tændingen og op til lampen er der 12v men på den anden side af lampen er der kun 1,1v hvordan får jeg den til at give 12v fra lampen og ned til generatoren.

Mvh. Ronni Andersen
virker pæren i din ladelampe?????, det er første betingelse
ja ja den lyser men hvis jeg kortslutter ledningerne ved lampen så går den ud og den lader. hvorfor gør den det ikke automatisk?
Hvis jeg forstår dig ret, "luser" du de 2 poler på ladelampen, eller hvad???. Næste spørgsmål, hvor mange watt er pæren på???, synes det lyder lidt mystisk
Annonce
ja jeg luser dem. jeg ved ikke lige hvor mange watt den er på det er den der hele tiden har været der også da det virkede. jeg syntes også det er meget underlig
prøv at fjerne ledninger fra ladelampe og find en extern fatning med en 4 eller5 watt pære og sæt ledninger på denne for at se om det så virker, du kan eventuelt "låne" fatning fra dit parkeringslys på din bil. Det er enten en 4 eller 5 watt pære, der er monteret der, og lad os så høre om det hjælper
okay er det bare en helt anmendelig pære der sider som lade lampe det vil jeg lige forsøge
ganske almindelig pære, men den må højest være på 4-5 watt, derfor evt. din parkeringspære ved eller i forlygte
okay det prøver jeg lige ser lige om jeg kan komme over til den i dag
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis