lade lampe vil ikke gå ud

Hej jeg har en volvo penta 23hk som ikke vil lade mere. Jeg har skiftet laderelæ og fået generatoren kigget efter og den lader oppe ved teknikeren. Men hvis jeg tager den ledning som går fra ladelampen og ned til generatoren og giver 12v så begynder den at lade men, det skulle den jo gøre automatisk. Jeg er ved at løbe tør for ide´r håber nogen kan hjælpe.

Mvh. Ronni Andersen
Hej jeg har en volvo penta 23hk som ikke vil lade... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
hej så har jeg prøvet med en støre pære men jeg skal op mellem 8 og 10 watt før den begynder at lade i tomgang.
hvis jeg bruger en 5 watt pære så skal den lidt op i omdrejninger inden den lader.
kunne det ikke være tændingslåsen der er defekt? eller generatoren der skal renses eller noget tænkte jeg på?
det er ikke helt unormalt, at man lige skal give en smule omdrejninger for at koble laderelæ til, så hvis du kan leve med det, er det bare ok. Problemet kan evt afhjælpes med en mindre remskive på generator, hvilket vil sige, at den i tomgang løber hurtigere, og derfor starter ladning ved mindre omdrejninger, men det du har forsøgt, viser at generator virker, og du er velkommen til at spørge videre
okay det lyder godt f..... godt med sådan et forum her rart at hjælpe hinanden takke forløbigt.
Var så lidt. Jeg har selv en Ford Dexta traktor som også lige skal have lidt omdrejninger for at ladelampe går ud
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis