Hvor forsvinder det varme vand hen..?

Hej alle.
Har virkelig brug for jeres hjælp og håber I vil hjælpe!

Her i de sidste 3-4 måneder har vi næsten ikke haft varmt vand. Vandet kan nogle gange ikke blive varmt, men ofte så er det varmt nok, men så er der bare ikke ret meget af det.

Jeg har f.eks lige været i bad og vandet blev kun lige varmt nok til at det var behageligt på sådan en kold dag. Det var dog en kort fornøjelse som varede 5 minutter og så blev vandet lunkent.

Problemet var der ikke sidste år, der kunne vandet blive brændvarmt og det varede i minimum 15-20 minutter.

Jeg har ikke stillet på varmtvandbeholderen eller andet.
Vi har pillefyr, som ikke er anderledes end sidste år.

Håber der sidder en derude med et godt råd, og som evt. ved hvad der kan være galt.

Jeg skal helt sikkert have fat i en vvs-mand, men frygter en dyr regning, så det vil være rart at vide hvad der KAN være galt inden jeg tager kontakt til en.
Hej alle. Har virkelig brug for jeres hjælp og... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Vores vandforbrug er utrolig lavt så det er ikke det, heldigvis

Pumpen eller ventiler kunne det sikkert godt være. ved ikke hvor gammel cirkulationspumpen er.
der må sidde en termostatventil et eller andet sted hvor du kan regulere temp på dit varme vand.. på mit anlæg er det en radiatorventil der sætter sig med jævne mellemrum.. resultatet er lunkent brugsvand.. Det er bare et bud :-)

 den bedste håndværker er ham/hende der kender sine egne begrænsninger

hehe ja ok ktm det er jo så et godt spørgsmål. Det ved jeg faktisk ikke. Man da problemet har stået på et par måneder og der ikke var noget at så på vores sidste vandregning så formoder jeg der ikke er et problem med det. Men ja, ellers ved jeg det ikke

Der sidder sådan en radiator-tingest under vandbeholderen som bestemmer vandtemperaturen (1-8) Den plejer at stå på 4 og vandet var kun lunkent. Så fyrede jeg den op på 8 i en times tid og så blev vandet da varmere, så jeg skruede ned på 6 hvor den står nu. Men vandet var meget varmt da den stod på 4.5 sidste år. Så burde det vel ikke være nødvendigt at skrue op på 7 i år for at opnå samme temperatur?
Vandet er da lidt varmt, men problemet er bare at det kun er i meget godt tid
der sidder et stempel inde i ventilen og det er den der tit sætter sig.. du skal tage ventilhovedet af under det sidder der en lille møtrik med en stålstift i midten, den lille møtrik skruer du osse af,(pas på at stiften ikke bliver væk), inde bag møtrikken sidder stemplet det lirker du til med en lille skruetrækker og så skulle problemet være løst,, der kommer ikke mere vand ud en at du ka klare det med en karklud.. :-|

 den bedste håndværker er ham/hende der kender sine egne begrænsninger

Tusind tak for jeres svar!!

Jeg er lidt usikker på det med ventilen,( skal jeg skrue den af som man stiller temperaturen med for at finde ventilen?)
Prøver lige i løbet af aftenen at tage et billede af mit system og uploade dem. Så håber jeg I kan pege mig i den rigtige retning.

Ved godt jeg er langsom i optrækket men er flyttet fra lejlighed i "storbyen"(Aalborg) til et landbrug langt ude på landet og jeg har aldrig arbejdet med pillefyr og varmtvandsbeholdere før, så bær over med mig :-)
det er ok og et billede ville være rart.. så vi helt sikkert ved at vi taler (skriver) om det samme :-)

 den bedste håndværker er ham/hende der kender sine egne begrænsninger

Helt okay, vi er tålmodige hjælpere...
Så fik jeg taget et billede af varmtvandbeholderen. Billedet er taget under beholderen, hvor man også kan se termostatet til at dreje på.

Et billede af beholderen:

Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis