25 HK Yamaha overophedet.

Jeg har en 25 Hk Yamaha motor fra 92. Den har sejlet uden problemer i sommer, men da den blev startet i sidste uge kunne den kun yde 1/3 effekt og efter ca. en time gik motoren ud og var blevet MEGET varm. Kølvandsstrålen var fin ved start og et efterfølgende tjek af impelleren viser ingen tegn på at det er fejlen. Tændrørene gnisterer fint, men der kan ikke komme liv i motoren igen. Hvad kan være galt??
Jeg har en 25 Hk Yamaha motor fra 92. Den har... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Med risiko for at lyde som en miliøaktivist ville jeg anbefale at prøve at køre den i en tønde ren regnvand. Da jeg på et tidspunkt manglede ferskvand på min båd kogte jeg en elkeddel vand til kaffen af regnvand, resultatet var at min slemt tilkalkede elkeddel blev fin og skinnende ren, jeg gætter på at det enten skyldes syreregn eller det faktum at regnvand er "destilleret" og derfor overhovedet ikke indeholder nogle mineraler og derfor opløser alle mineraler indtil opløsningen har optaget det den kan. Det krævede 1l. regnvand at fjerne ca. 4 mm kalk i en elkeddel Det skal dog nævnes at jeg er nabo til et kulkraftværk

Dr_Lyn
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis