Tilslutning af nyt komfur - el 380V i væggen komfur 230V?

Jeg har netop købet et nyt VOSS komfur. Fortalte i forretningen at det skulle være til 380V, da det er hvad jeg har i væggen (16A-380V) til det gamle komfur. Komfuret viser sig nu kun at være til 230v. Er der nogen elektrikere, der kan fortælle om jeg kan tilslutte alligevel el. og hvordan? I væggen har jeg: 16A 380v 5 stk. ledninger =R, S, T, O og jordledning VOSS komfuret har kun 230V og i brochuren står der: El-tilsl.: 3 faser, nul + jord, min. 16 amp El-tilsl.: 2 faser, nul + jord, min. 25 amp El-tilsl.: 2 faser, nul + jord, min. 20 amp jeg har vedhæftet en side, hvor man kan se billede af ledninger i væg samt diagram for tilslutning i komfur!
Jeg har netop købet et nyt VOSS komfur. Fortalte i... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Tak for hurtigt svar!

Jeg gør et par målinger og vender retur

Okay, jeg fandt 2 faser med 400 V imellem, monterede de to "fase-ledninger" på dem og henholdsvis jord og 0.

Skidtet starter i hvert fald op og der er lys i led, så jeg satser lidt på at noget er rigtigt

Det der irriterer mig lidt, er at der står 200-240 V (på nettet, kan ikke se noget i den lidt tynde manual), men jeg må formode (??) at der menes pr. plade, internt..

Max belasting er 7300W. (indlæg editeret) så den skal vel for dælen (mindst) bruge de 2 faser?

Er der ikke et tilslutningsskema i kogepladen evt. når du lukker låget, hvor kablet kommer ud af kogepladen, op? Der plejer at stå, hvilke farver, der skal til faserne og nul samt jord. Nu har du jo ikke fundet det nødvendigt at oplyse om, hvilken kogeplade det drejer sig om. Det er rigtigt, at pladerne er til 230V. Det giver 2 plader på hver fase.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis