Lægmand er fritaget for et hvert ansvar!?

Dette er mest ment som et debatoplæg.
Lysten til at komme med dette lille indlæg er begrundet i en personlig oplevelse med en forsikringsmands udtalelser om, at en ufaglært forrig ejers arbejde med renovering i eget hus, på ingen måde ville kunne betyde dækninger af senere skader ol. af en ejerskifteforsikring. Så længe der ikke er tale om bærende konstruktioner.
 
Begrundelsen var/er, at en lægmand, modsat fx. en tømrer eller murer, ikke er fagmand og derfor ikke ved hvad han/hun gør.

Dvs. at en lægmand kan støbe et gulv som det passer ham?. Trækker der eksempelvis så senere fugt op gennem gulvet, ja så er det bare ærgerligt!? Var det en murer som havde lagt gulvet, ja så var det en anden sag.

En lægmand må i princippet stable telefonbøger oven på hinanden, tapesere dem og kalde det en nyrenoveret væg. går der fugt/mug i dyngen, ja så er det bare ærgerligt for den næste ejer.! Lægmanden viste jo ikke bedre..

Jeg tror egentlig mest jeg er blevet overrasket over, hvordan det egentlig tilsyneladende er muligt for lægfolk at klatte ting sammen uden ansvar, når jeg ser hvor spørgelystne, informationssøgende og engagerede brugere af denne og lign. sider er i forhold til at lave tingene rigtigt.. for det er jo pisse ligegyldigt eller hvad?

Kom med en kommentar/erfaring hvis du har lyst.

Dette er mest ment som et debatoplæg. Lysten til... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg syntes det er ganske interessant, at læse hvordan jeres forløb har været i forbindelse med en sag på ejerskifteforsikringen. Derudover vil jeg give dig ret i 2 ting.

1:
Der er mange som oplever store problemer med, at få forsikringselskaber til at acceptere, at de har erstantningsansvar. Hvilket kan koste tusindvis af kroner for den enkelte, inden de når så vidt.

2:
Du har 100 % ret når du siger, at det er en virksomhed du står overfor, en virksomhed, som selvfølgelig skal skabe profit på baggrund af et produkt, som til tider indebærer en risiko for tab for virksomheden. Det er også disse virksomheder der repræsenteres af de konsulenter som vi møder, når vi står der med alle vores problemer og gerne vil møde saglighed. - ja lidt ligesom hos alle andre seriøse virksomheder.

For mit eget vedkommende kan jeg kun sige, at jeg lige er begyndt med vandringen mod en afgørelse i en ejerskiftesag, og som det kan læses i mit start indlæg så er det en tur der allerede har budt på mærkelige overaskelser.

Jeg forventer det bedste, men det er skræmmende læsning man møder på nettet om forskellige sager. Vurderet på baggrund af folks reaktioner alene på denne tråd vil jeg bestemt forvente at skulle være fremme i skoene.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis