Brændekløver

Nogen der har erfaring med de små billige brændekløvere man snart kan købe alle vejne,
jeg har fået tilbudt en Texas af en bekendt han siger de virker fint, men jeg ville jo godt lige høre fra en uvildig, jeg mener han lever af at sælge dem.
Min tiltro til sådanne produkter kan ligge på et meget lille sted, men måske tager jeg fejl,
og hvis de virker skal jeg da have sådan en, den koster jo ikke mere end et par kløveøkser med tilhørende kiler.!
De brændekløvere jeg ellers har arbejdet med har været nogle store skrumler der virkelig tager ved, så det er da lidt af en revolution hvis sådan en lille 220v maskine
kan klarer det samme..

Mvh.ame
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis det ikke er de store mængder , er de ok , men skal du kløve meget , bliver du hurtigt træt af den , da de køre ret langsomt
så skal du kløve meget er det bedre at samle det sammen og leje en ordentligt maskine
de billige er aligevel slidt op før du har betalt det samme i leje for en god maskine , den kan du jo leje 6-8 gange for det en hobbymaskine koster

Hvis du sådan skulle sætte tal på, hvor mange rummeter mener du den kan tygge sig igennem inden den bliver træt??
Hvis man skal leje en brændekløver koster det 400-500kr.pr.døgn her hvor jeg bor, altså officielt med regning osv.
Mener bare, det kunne vel egentlig hurtigt tjene sig hjem med den lille Texas pris ca.1500kr. hvis den altså dur og bare den kunne holde til 5 års brug ca.15 rummeter pr.vinter.
MEN, hvis den ikke dur så er det jo 1500kr. ud af vinduet..

prøv at komme ind i youtube. under wood splitter.

men en af dem er verden hurdigste "brændekløver" den er udstyret med et stort hjul
med kille. med den kan du flække omkring 10 til 15 brænde i minutet.!
den er farligt for de forkerte hænder. og den trækkes af en traktor.?
med 15 rummeter vil det tage flere dage med en hobbymodel ( den kan godt klare det )hvorimod en prof kan klare det på 1 dag hvis i er 2-3 mand
og mon ikke du bor det forkerte sted , her kan du få den til det halve i leje for en 26 ton det køre 3 gange så hurtigt
Jeg ville holde mig fra de billige modeller... Generel syntes jeg de er for svage og for langsomme.. Jeg endte op med at bygge en selv, men jeg har også alle forudsætningerne da jeg er smed og arbejder ved et firma der laver meget hydraulik.. Så det blev en 24 tons med slag på 85 centimeter, il-gang frem og tilbage og "alm" træ flækker den også på il-gangen... først når det bliver hårdt/tørt/dødt træ kobler den fra ilgang og til arbejdsbelastning på 24tons

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

Annonce
Jeg købte en til ca. 1000 Kr. i A-Z i foråret.
Den virker fint... kløver ca. 1 kubikmeter i timen.

Kan du nøjes med det... og det kan jeg fint... er den rigtig god.

Skal du have fart på, må du betale mere

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

jbr, hvad for et mærke er det ?
Kan den så kløve alt, mener det er jo ikke meget bevendt hvis den kun kan kløve helt lige stykker, som man kunne kløve ligeså hurtigt med øksen.
Hvad med elm og andet sejt træ kan den klarer det?
Hvis den kan kløve 1 meter i timen er det fint for mig, det er heller ikke det hele der skal kløves jo, men det der skal, skal den sgu kunne æde uden vrøvl..

De kløvere jeg ellers har brugt har også trykket 20-25tons, Texas´en trykker 6tons om det så er nok sådan til husbehov ved jeg ikke..

Mvh.ame

 

Hej.

Jeg købt en Gûde Spalty efter at den vandt en test i Gør Det Selv. Den koster ca. 1500 kr. Den er forholdsvis hurtig.  Det er stadig en el model, så den har selvfølgelig begrænsninger, men jeg har kløvet en del brænde med den, og er godt tilfreds.
 
VH Ole

Den jeg har købt har ikke noget navn.
Derfor er den billigere end andre, med det "rigtige" navn.
Ikke desto mindre har den mere kraft og saft, end f.eks. Texas Power Split 370H til samme pris.
Texas trykker med 4 tons. 1500 W motor.
Min trykker med 6 tons og har en 2200 W motor.

Skal du have en Texas der kan det samme, er prisen en helt anden.

Silvan har en der ser nøjagtig ud som min, med præcis de samme specifikationer som min.
Den er bare grøn, hvor min er gul. Silvan kalder den så for Park, som er deres "have-hobby navn" på div. redskaber.
Den kan du finde her:
http://eshop.silvan.dk/webapp/wcs/stores/servlet/vare_Park-braendekloever_74802
Koster 1099,-

Om den kan kløve de ting som du nævner ved jeg ikke.
Jeg har kløvet birk og gran samt andet blandet løvtræ, det virkede fint 

Men hvis du putter store trærødder i maskinen, vil jeg tro den opgiver
Men hvad kan du forvente for en tudse?
 
God fornøjelse...


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

en brændekløver der køre på rugbrødskraft. den hville slå de langsomste
el brændekløver (de billigste) af dem.!
"brændekløv økse og en kile.!
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis