Brændekløver

Nogen der har erfaring med de små billige brændekløvere man snart kan købe alle vejne,
jeg har fået tilbudt en Texas af en bekendt han siger de virker fint, men jeg ville jo godt lige høre fra en uvildig, jeg mener han lever af at sælge dem.
Min tiltro til sådanne produkter kan ligge på et meget lille sted, men måske tager jeg fejl,
og hvis de virker skal jeg da have sådan en, den koster jo ikke mere end et par kløveøkser med tilhørende kiler.!
De brændekløvere jeg ellers har arbejdet med har været nogle store skrumler der virkelig tager ved, så det er da lidt af en revolution hvis sådan en lille 220v maskine
kan klarer det samme..

Mvh.ame
Nogen der har erfaring med de små billige... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ja jeg tar kun 250 om dagen for min flækker og den flækker selv den største knude.
min anbefaling er at holde sig fra de billige med mindre det kun er en enkelt pind du skal flække. de er for langsomme har dårlig arbejdsstilling og kan ikke klare ret meget.
jeg her en af dem med 6t og er enlig til fris med den.
ja den tager ikke de store knude men det plejer ikke at noget i det træ jeg har fået.
Den skal kun kløve 6-10kubikmete i året og det klare den fint i de 3 år jeg har haft den.
Ja så fylder den ikke så meget og så kan jeg kløve træ når jeg får noget.

Så man skal lige gøre op hvor meget man skal bruge den.

Tror også jeg dropper ideen, jeg får kuldegysninger når hobby og værktøj bliver til et sammensat ord, eller også tager jeg den mest modbydeligt knudrede kævle med jeg kan finde i brændeskuret og hvis den kan æde den problemfrit så skal det alligevel prøves.

Mvh.ame

 

Jeps... så har de dem i A-Z igen til 999 Kr.

Og jeg er stadig godt tilfreds med min, som er samme model

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Håber at få et par svar på trods af at årstiden ikke er helt oplagt og på trods af, at det er ved at være længe siden der har været aktivitet i denne tråd.

Skal have en billig en der bare fungerer til husbehov. Har søgt, men kan ikke finde et sted de sælger den kløver der er vinder af den omtalte test.

Er der nogen der ved hvor den kan købes? Eller hvor en tilsvarende fås? Er alle de ukurante lige "gode"?

//Esben
Annonce
Årstiden er nok lidt forkert. Prøv at høre hos www.tgk.dk hvor jeg købte min. Det kan være de har nogen hjemme, men at de ikke kan købes i web butikken.
Nu vil jeg lige følge op på min tråd, det er meget lang tid siden jeg har været herinde, men jeg endte med at købe en 6 tons på 2200 watt på tilbud i jem og fix og jeg må sige at jeg indtil videre har været vildt imponeret af den.
Jeg har kløvet en masse poppel og gran som jo ikke lige er det letteste at kløve og også nogle ordentlige nogle som den dog har sine problemer med, ikke så meget med at kløve dem, men mere fordi at kniven på den ikke er særlig høj, så meget store stykker har en tendens til at glide over kniven.
Men alt i alt en super maskine til den vilde pris af 995 kr..
Og så et der jo den fordel ved at eje fremfor at leje, at man bare kan kløve indtil man ikke gider mere og så kan man kløve lidt mere en anden dag, ingen grund til at knokle sig selv halvt ihjel..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis