Hvad kan man bruge paller til?

Jeg har søgt lidt rundt på nettet for at finde inspiration til hvad man kan lave paller om til.
I "Gør-det-selv" på DR1 lavede Carsten jo en stol, men jeg tænkte om man ikke kunn finde på noget mere brugbart og ikke mindst kønt...

Vi påtænker at lave et mobilt hønsehus af en palle og jeg har set på et fjerkræsforum at der er en der har lavet et andehus (http://danskfjerkraeforum.dk/prod/index.php?topic=123.0).

Kom endelig med gode idéer eller links, også engelske links vil være fint
Jeg har søgt lidt rundt på nettet for at finde... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Rapporten jeg henviser til er et par år nyere end den Lars ON henviser til, fra 2002 og ligger her. Der står om engangspaller og pentachlorfenol med små typer sidst i det afsnit, der er på dansk, men det er da muligt at dem, der har lavet rapporten for 2002 har deres oplysninger fra den rapport, som Lars henviser til.

Det skulle dreje sig om importerede engangspaller og en del af det pallebrænde, som man kan købe i byggemarkederne er mig bekendt importeret fra østeuropa, hvor man nok har et lidt mere liberalt syn på kemikalier end vi har. Hvad EU-lovgivningen siger om det ved jeg altså ikke, men Danmark har jo været noget foran de andre EU-lande på miljøområdet, ihvertfald før i tiden.

Det virker godt nok også noget godnat på mig at imprægnere engangspaller, men det er altså hvad miljøstyrelsen har skrevet. Hvis nogen har nogle nyere oplysninger om pentachlorfenol i engangspaller må de da gerne bidrage.

mvhS

Byg et pindsvinebo med en gammel palle...

http://www.dgga.dk/bygetbo.pdf

Det er så nemt at børnene kan gøre det.... måske en god aktivitet til de mindre børn i efterårsferien?

Her er nogle flere ideer... møbler der ser ud ad helv... til, men er anderledes!

http://www.krabbesholm.dk/courses/p...palle.html


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Lige til orientering har jeg spurgt Miljøstyrelsen.

Det er faktisk netop blevet forbudt at importere produkter med pentachlorfenol efter bekendtgørelse nr.854 af 5. september 2009. Tidligere var det også forbudt at importere produkter med et indhold over en bestemt grænse, men åbenbart ikke engangspaller. Med den nye bekendtgørelse, som har baggrund i EU-regler, er det altså helt forbudt både at bruge og importere produkter med pentachlorfenol, så nu burde det være helt trygt at bruge paller.

mvhS
Et pallebord er altid en klassiker. Personligt lavede jeg et sofabord af 3 halvpaller. Tjek evt udvalget ud her, hvis du ikke har andre muligheder for at finde eller få paller: www.jyskpalleimport.dk .

Mange hilsener,
Jens

Mvh
Jens
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også