Stub - hvad kan man gøre?

Hejsa,

Min mand og jeg har fældet en masse træer og skal fælde flere på vores nye grund, da solen ikke skinner på noget tidspunkt i haven.

Men kender i nogle gode fif til at få stubben til at forsvinde hurtigere end 10 år? Eller kommer haven til at ligne en trækirkegård.

Vi tænker at bore nogle huller og fylde med petroleum og sætte ild til, så træet dør og dermed ikke skyder frem igen.
Hejsa, Min mand og jeg har fældet en masse træer... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej, jeg vil nok også anbefale så vidt det er muligt at skære træerne under niveau og dække dem til og lade naturen gøre sit arbejde. Detter synes jeg er klart den nemmeste løsning, vi havde selv et stort træ midt i et område der var perfekt til havemøbler, så det måtte ned! og vi gjorde det på den måde og har ikke fortrudt det. Vi brugte så en hyndeboks teak til at dække over stedet hvor træet stod så vi der var ingen der ville falde i evt. nedsunken jord og vi kunne se hvornår det ville være tid til at fylde jorden op

Havemekka.dk tilbyder havemøbler og havemøbelsæt
Der er både for og imod forskellige løsninger.
Jeg har efterhånden gravet en del mindre rødder op, og også et par mellemstore. Det er god motion og kræver en god ryg, men tager ikke nødvendigvis så lang tid. Med min hakke kan jeg tage mindre rødder pænt hurtigt.
Større rødder klarer jeg ved at grave en del, hakke de rodstykker over som jeg kan undervejs, og trække resten op med taljen til sidst.
Hvis man ellers kan lave links til et billede i galleriet (galleri = "Lidt småtteri derhjemme"), så er her et billede af det værktøj jeg bruger (dog uden remme).

http://www.lav-det-selv.dk/portals/0/LDSGallery/30265/30265_20120806_013122.jpg

Efterhånden selvlært fåreavler og gør-det-selv alt-mulig-mand.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis