Bosch service STINKER

Jeg har købt en blå bosch GSR 18 den holde i 4 måneder så døde den.

Jeg har lave bindingsværk i egetræ hvor jeg har boret med 32mm snegl bor (det er hvad den max skulle kunne klare i træ) Boret var nyt og skarbt, men maskinene døde. 

Jeg sendte maskinen til rep og efter 3,5 uge fik jeg at vide at maskinen var overbelastet og at de ikke vil dække dette. Jeg snakke selv med bosch men de siger kun at maskinne var overbelastet og at den godt kan klare 32mm i egetræ (læs at jeg må lyve)

XL byg i faxe vil ikke selv gøre nået i sagen så nu er det på vej til forbrugerklagenævnet.

Køb ikke BOSCH maskiner De låger guld og 3 år garanti men når lortet ikke virke nægter de ALT

30 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det er i 1 gear den kan bore 32mm huller i træ.
Det er en ommer. du informerer blot om at de kan bytte til nyt. der er 6 mdr. garanti her i landet. hvis du har overbelastet den skal de bevise det. og så længe du siger at du kun har boret 32mm huller med den i eg med et spadebord så ved jeg ikke hvordan de vil bevise det. det er hos XL byg du har købt den. så det er dem du skal snakke med ikke bosch. hvad bosch siger er sagen uvedkommende.
Du burde nok have brugt et snegle bord. både for at skåne dig selv og maskinen.

Jacob
nu er der jo forskel på om det er egetræ eller fyrretræ man borer i.
jeg synes måske også det er lidt voldsomt at bruge en boremaskine der kun lige præcist kan klare opgaven.
Efter min bedste mening skulle der ikke have være brugt en boremaskine men ledning på. De er egnede til denne opgave.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

eller en bosch gsr 36v-li den burde kunne trække en sneglebor eller spadebor
i egetræ. det er nok bedre med en lavgeart boremaskine.!
en Bosch 18v VE-2 har på papiret næsten lige så meget moment som en 36v maskine. så den må også kunne.

Jacob
alternativ til 36 mm.sneglebor i egetræ det kan være en slagnøgle at noget kraftigere
kaliper. den hvile "banke" snegleboret i gemmen egetræet.?
Annonce
Nej en traditionel slagnøgle vil ikke kunne. og et kop bord er noget snavs når der skal bores dybt.

Jacob
jeg tænkte af dene type med sekskant holder og tilsvarene skafter på sneglebore.!

måske bosch gdr 10.8v-li med 100nm. til at "banke" snegleboret rundt.
med.? sneglebor 36 mm.!!! i egetræ.
Skrevet af hans2.hansen på 21 sep 2009 21:57
jeg tænkte af dene type med sekskant holder og tilsvarene skafter på sneglebore.!

måske bosch gdr 10.8v-li med 100nm. til at "banke" snegleboret rundt.
med.? sneglebor 36 mm.!!! i egetræ.

Glem det.
boret er for tungt i forhold til de hamre der sidder inden i slagnøglen.
en slagnøgle er kun til skruer og bolte.

Jacob
okay.

hvad med en borsving.!

eller en lavgeart boremaskine med omkring 1000 watt motor til 240 volt.!

jeg tror at jeg hopper i værktøjskassen.?
Der er brugt et snegl bor (Irwin 6X Blue Groove Wood Drill) der er lavet til skruemaskine og jeg har kun brugt 1 gear. og efter vær hul har maskine kørt ca 3 min. med max speed som der står i manualen.

Jeg ved godt at det er XL byg der hænger på den men de gør kun som bosch siger.

Det gik også fint med de første huller jeg har vel boret 20 hulder (over 4 dage ) får det gik galt. Der var ikke problemmer med at trække boret, jo man kunne da godt høre at den lavede nået men den var ikke ved at gå i stå.

Der er yderligere 20 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis