Bosch service STINKER

Jeg har købt en blå bosch GSR 18 den holde i 4 måneder så døde den.

Jeg har lave bindingsværk i egetræ hvor jeg har boret med 32mm snegl bor (det er hvad den max skulle kunne klare i træ) Boret var nyt og skarbt, men maskinene døde. 

Jeg sendte maskinen til rep og efter 3,5 uge fik jeg at vide at maskinen var overbelastet og at de ikke vil dække dette. Jeg snakke selv med bosch men de siger kun at maskinne var overbelastet og at den godt kan klare 32mm i egetræ (læs at jeg må lyve)

XL byg i faxe vil ikke selv gøre nået i sagen så nu er det på vej til forbrugerklagenævnet.

Køb ikke BOSCH maskiner De låger guld og 3 år garanti men når lortet ikke virke nægter de ALT

Jeg har købt en blå bosch GSR 18 den holde i 4... Vis hele indlægget
30 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ps bosch sige selv at når der 32 mm træ så burte det også gælde egetræ. MEN de sige også maskinen er blevet overbalastet.

PS jeg er færdig med at bore (jeg lavede det sidste hul med stemmejern det tager bare en time mere når det hele skal stemmes ud).

Det med om det er ok at borer i eg med max diameter mener jeg skulle så i brugsanvisning hvis det kun er fyrtræ eller apelsin kasse man kan bore i. Det er en prof. maskine ikke en gør det selv ting til 200kr.
Står der ikke på det irwin bor sæt du har at de ikke er velegnet til hårdt træ ?
en almindelig savklinge til rundsav duer heller ikke til tiktræ. de skal være med hårdmetal platter.

Jacob
Det er rigtigt men men gamle 14.4v AEG bore maskine kan lige trække borene i egetræ (den er bare død i gear og batteri ) Så jeg mener ikke det burde være et problem for en 18V maskine at klare det og det gik jo også ok med at lave hulder ind til den brænde af. Bosch maskinen gik ikke i stå under boring (før den gik død og lugtede brænt)
Annonce
Fint. så har du overbelastet din maskine. du har boret huller i den størst tilladte diameter men har brugt værktøj beregnet til blødere træ. der ved tager du en for tyk spån og brænder maskinen af.

fordi jeg havde en gammel lada med 70hk jeg kunne bruge som sne buldozer uden at få skrammer betyder det ikke at min noget nyere vw med 170hk kan det samme vel ?

Det er faktisk det samme.

Jacob
lugtede den brændt eller varm.!

du udnyttede dens bundtræk på at trække sneglebor og "brændte den af.?
batteri boremaskine bosch 18v-li-2.
du hade ikke høret efter dens faresignaler fra motoren og ikke give den et hvil.
for af den kan køle af.! du kørte vel den i sænk.!!!
jeg har efter vær hul lade maskine køre med fulde omdrigninger i 3 min. som forskrivne i brugsanvinning.
Den lugtede forst brandt efter den ikke virkede mere.

ja klart. det der typisk sker er at spolerne på motoren bliver så varme at lakken de er isoleret med smelter. her fra begynder det så at gå stærkt. hvis skruemaskinen sænker hastigheden når du borer bør man vide at der er noget galt. Bosch har en slags konstant omdrejnings system på deres kraftige akku maskiner. både min store skruemaskine og min borehammer virker som om de bliver "vrede" når man belaster dem. det er som om at de øger hastigheden. kommer man ud over det punkt hvor de gør det så belaster man for hårdt.

Hvorfor stoppede du ikke da den begyndte at lugte brændt ?

jeg syntes efterhånden der er så mange punkter hvor du har overskredet sund fornuft at jeg ikke længere syntes at du er berettiget til en ny maskine.

Jacob
hvist du skal ødelægge flere batteri boremaskiner så kan man ligeså godt at
købe en palle ful.!
med 5 rammer.! af power craft batteri boremaskiner. til 129 kr.der har man rielig at
ødelægge af dem.???

der er på nogle modeller er der har temperetur styrt overbelastning.
at den skruer ned for effekten uden at brænde motoren af.
med laver tempo.?
og måske er der nogle de har overbelastning sikring der funkere med at motoren
der bliver "over ophedet" der slår den fra til den er afkølet.
og kan køre igen efter afkølning.!
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis