Hjælp til lille bore/skrue maskine

Har lige fået en Bosch GDR 10.8V. men ved ikke om det er den rigtige. Den skal bruges til at bore huller i fx. mursten til ophænge af lamper + div. små opgaver. Troede GDR var en lille slagbore maskinen, men det lyder til det er en slagnøgle. Kan den så bruges som slagbore maskine? Hvad bruger i den til?

Har lige fået en Bosch GDR 10.8V. men ved ikke om... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hans2.hansen - du kan klart anbefale en GSR. har du også prøvet en GDR?
Jeg har kun prøvet nogle 8mm huller. det gik fint. her var det masionary (mursten) fra irwin og ikke dem beregnet til akku maskiner.
skift til 1 gear og hæv trykket på maskinen istedet. så går det lettere. ellers må man hente den rigtige (akku) slagboremaskine hvis man skal bore meget.

Jacob
ja den har jeg også. den er voldelig i forhold til sin størlse med 100 nm.
bosch gdr 10.8v-li
så den kan nemt trække 8 mm.karmskruer. og 8 mm. bræde bolte hvor hovedet
trækkes ned i træet. med stort spændeskive under møtrikken.!
den almindelige gsr modellen er med sekskant bits holder mk1. med låsering på mk2.
men mk1. den har jeg.

hvist du hvile prøve at holde slagnøglen i den ene hånd og 6 mm.unbrakonøgle i den anden hånd.
og prøve at holde fast i slagnøglen og unbrakonøglen og starten stille og roligt.
der kan du mærke at unbrakonøglen snager i hånden når slagnøglen er i gang.!
Skrevet af LVS på 20 sep 2009 21:57
Hans2.hansen - du kan klart anbefale en GSR. har du også prøvet en GDR?

en GDR er en slagnøgle. kun anvendelig på skruer og bolte.
Jeg kan anbefale en GSR 10,8V jeg bruger den når jeg sætter stikdåser op indendørs.
er jeg udendørs og skal lave mange huller som når man fastgører kabel med sømplugs så er det min kæmpe klump af en GSB 36V-LI der er i brug. selv om slag ikke er nødvendigt i mursten så går det altså hurtigere. markant endda. og så har en tung maskine ikke så let ved at skride som en lille har. har manden pudset hytten er den store igen en fordel da omdrejningerne gør forskellen her.

Men hvad bruger de af værktøj i firmaet ?
Kig på vægten og ergonomien.
var min hånd mindre brugte jeg næsten kun makita. det yder fornuftigt, vægten er fin og holdbarheden er også ok.
Jeg kunne forestille mig en 14,4V li maskine være god for en elektriker da der ikke rigtigt bruges noget i kæmpe størrelser, men en lav vægt når man fastgørrer kabel eller tager jeg fejl ?

Jacob
den lille bosch gsr 10.8v-li de er alletiders til at bygge ikea møbler med.
der passer den lille størlse til de kringlekroge i møblerne fra ikea og andre
møbelbyggesæt.! hvor det er svært komme til med "stort" akku maskine.?
Annonce
efter lidt grundig tænken, har jeg kommet frem til jeg vil være bedre tjent med en GSR end en GDR. Mange tak for alle svare hjalp en del.
jeg har dem alle tre af de "små" maskiner.
en slagnøglen bosch gdr 10.8v-li
en skrue maskine bosch gsr 10.8v-li med magnet holder. mk1.
en bore skrue maskine bosch gsr 10.8v-li-2 med 10 mm.borepatron.
plus en bosch gsr 14.4v-li 2.6 amp.
og en bosch gop 10.8v-li (multicutter)
ikke mindst en legetøjet fra jem & fix power craft 12v bore skrue maskine.
den grå med "stort"batteri. til 129 kr.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis