Kvalitets bore-/skruemaskine

Hej alle,
Er blevet træt af alle de dårlige bore-/skruemaskiner, man i tidens løb, i ren nærighed, har stiftet bekendtskab med! Så ikke mere Powercraft, Falke og hvad de ellers hedder til mig!!
Jeg har set at en del tømrer går med Mikita.......så det er vel ikke værst??
Er faldet over følgende tilbud:

http://www.toolworld.dk/store.php?c...pointer=10 

Er det noget der dur??   Er batterierne Ok?? De gik efterhånden meget hurtig døde på alle de "Bilkamodeller", som jeg har haft.........og hvad med gear/ tandhjul.......er det holdbart nok??
Hvis ikke.........hvilke modeller af Mikita, skal jeg så gå efter???

Mvh.
Michael (ham der i arrigskab har kastet med boreskruemaskiner, der gik ham på nerverne)
Hej alle, Er blevet træt af alle de dårlige bore... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ok det var måske lidt ved siden af. men man kan ikke sige at køber man makita, er alt godt. de laver også deres dårlige maskiner, gamle modeller osv. det var mere det jeg mener.
Makita er da et super mærke og laver også gode maskiner.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Prishammeren.dk er vist de billigste med makita.
køb kun lipo batterier.
makita er ok. jeg syntes at hitachi er lige tanden over men det er en smags sag. udvalget er heldigtvist bredt når man ikke skal bruge super heavy duty maskiner.

selv bruger jeg makite i de almindelige størrelser og bosch når det skal kunne bestille noget og blive ved med det.

Jacob
Jeg har en halvgammel slave af en makita.
Den har stået i kassen længe, fordi en eller anden jubelidiot (Undertegnede)kom til at tabe den fra en stige og derved smadrede det ene battericlips.
Jeg har en bosch og et par af de billige, som jeg egentlig er ret godt godt tilfreds med.
Men for en uges tid siden, fandt jeg den gamle frem igen. Og nu er den blevet min foretrukne maskine. Selvom det ene batteri skal have en omgang tape, for at sidde fast...

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Hvis du nu prøver at gå ind i din lokale Stark, (tag gerne håndværkertøj på) og beder dem om at give en god pris på en Makita eller DeWalt, så kan de sikkert sagtens være med på prisen. Og fordi de sælger Dewalt i jem & fix, betyder det ikke at det er noget lort. Jeg har aldrig set en DeWalt XRP 18Volt i jem og fix, kun den lille model, der er fantastisk til at samle køkkener med... ;-)
Jeg har sat mange store klatrevægge op med sådan en 18 volts, bygget hus, og boret huller i mure og beton, og den kører bare! og den kan vride armen om på dig i første gear.

 


Det gode tip er at kigge på borepatronen. er den af metal plejer skruemaskinen at være god er den plastic plejer den at være dårlig. Bosch bruger dog plastic på alle deres skruemaskiner. her er det VE-2 modellerne der er de gode.

Jacob
Annonce
Om du vælger en DeWalt eller Makita 18v (prof) model er næsten lige fedt, kvalitet, vægt og styrke er meget ens, så vælg den der ligger bedst i hånden. Jeg vil helt klart vælge en 18v model, da du relativt billigt kan udbygge din maskinpakke med andre 18v maskiner af samme mærke uden at skulle købe yderlig batterier.
Du finder også meget nyt DeWalt og Makita på dba.dk, men somsagt gå efter en 18v model, den bliver du glad for i længden.

 

Nu siger I 18 volt.......er det så med 3 amp ?? og skal det være LI-ON, Nicd, Nimh etc. batterier??
Mvh.
Michael L.
det skal være li-ion, li-po eller li-fe.
spændingen skal være 14,4V eller 18V. en 2-4Ah samt mindst 2 batterier samt lyn oplader hvis der skal kunne arbejdes vedvarende.
er den bare til lejligheds brug så et et batteri nok.
en batterimåler som dem metabo og hilti har på batterierne er at foretrække. specielt hvis du kun har et batteri. så undgår man at skulle droppe sit forehavende ved at batteriet løber tørt.

Jacob
helt klart LI-ON pga. den lave vægt og at den holder spændingen indtil der ikke er mere strøm på. De ligger alle med amp. på 2-3 stykker, og jeg vil ikke sige at dette er det vigtigste. Gå i Bygma, Stark XL profcenter og prøv hvordan de forskellige maskiner ligger i hånden.
har selv DeWalt DC727KL http://www.prishammeren.dk/shop/18-v-13mm-1056p.html som jeg er super glad for. Den har en fin vægt/styrke forhold som gør at den kan klarer alle opgaver og samtidig har den en vægt der gør at du kan arbejde med den en hel dag uden armende "falder" af ;o)
Til de rigtig hårde skrueopgaver har jeg suppleret med en DeWalt slagskrumaskine DC827N, da den ikke er hård ved armen/håndledet på samme måde som en alm. skruemaskine.

 

prøv det kigge ind på www.bn-elektro.dk de plejer at have nogle rigtig gode priser samt super service

vh kim
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis