Dobbelstensmur har vist sig at være enkeltstensmur

Erfaring / viden søges!

Efter konstatering af massiv fugt + lugt i et værelse i mit hus, og en modvillig forsikringsagents besøg i forbindelse anmeldelse til ejerskifteforsikringen. Har vi nu skåret hul i væg og gulv for, at se om det er rigtigt når han sagde, et det bare var manglende udluftning og en alt for "tæt" maling på væggene som er skyld i ovenstående.

(Vi har luftet ud HVER DAG i de 2 år vi har haft huset)

Det er et gammelt hus fra 50érne, som er efterisoleret indvendigt. med 50mm mineraluld, væggene er spånplade, altsammen lavet før jeg købte huset.

VI SKAR ET HUL I VÆGGEN  Mellem spånplade og dampspære, som ved første øjekast ikke ikke er tapet sammen, viser det sig, at der er mug MEGET mug .

Isoleringen virker tør, da vi tager det ud. OK! fint nok!! en gammel papvæg kommer til syne bagved den nyetablerede væg. Fra papvæggen ud til mur er der ca 10-12cm. Der ligger lidt gammelt isoleringsmateriale men ellers er det luft, som udfylder hulrummet.

Som skrevet er der fugt + konstateret mug.. jeg skulle måle fugtighed i rummet med et hygrometer i 14 dage og herefter melde tilbage til en modstæbende forsikringsmand
(virkede som om han var klar til at parkere sagen, som det må I sku selv finde ud af, før han trådte ind af fordøren)

Anyway.. et problem mere. I tilstandsrapporten står der at murværket er ca. 24 cm. = dobbeltsten. ved kontrol måling (flere steder) kan jeg NU kun få det til 11-12cm. = enkeltsten.
SPØRGMÅL er dette en mangel ved huset, som bør dækkes af ejerskifteforsikringen??

Et langt indlæg, men jeg håber på seriøs respons. Gerne både på det ene og det andet.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er et godt spørgsmål, om det er en mangel eller ej. Jeg vil gætte på forsikringsselskabet vil sige det ikke er.

Det bedste råd jeg kan give dig, er at snakke med en boligadvokat. Du skal enten igang med en sag på ejerskifteforsikringen eller køre sag mod mangelfuld tilstandsrapport. Det koste lidt penge med juridisk bistand, men i den sidste ende vil det være penge, som er givet godt ud.

Her er en tråd om en som har været gennem hele møllen inden de fik noget fra forsikringen:

http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aff/4/aft/114305/afv/topic/
Tak for indlægget Mr Calle.

Jeg tror også umiddelbart, at næste skridt bliver kontakt til en advokat. samt måske en bygnings-sagkyndig for, at få noget uvildig bistand.

Jeg vil kigge på linket.

Tak
tag sagen med advokaten først, dernæst følg hans vejledning, så er det nemlig gennem advokaten at sagen starter, så behøver han ikke bruge tid på at finde ud af hvad der er gjort og sagt i sagen...... husk alt hvad i rører ved skal fotograferes det ka blive temmelig afgørende for en afgørelse.. held og lykke..

 den bedste håndværker er ham/hende der kender sine egne begrænsninger

Tak for rådet jokoor. Kameraet er blevet brugt flittigt de sidste dage. ALT bliver dokumenteret.

Tak!

Yderligere kommentarer er selvfølgelig velkomne!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også