Maling af vinduer

Hej

Jeg har lige bestilt 11 nye vinduer til mit gamle hus. De kommer u-malet, så jeg skal male dem selv. Jeg får lov til at male vinduerne inden der kommer glas og beslag på så det er bare lækkert...

Jeg er ikke den store tilhænger af vandbaseret maling. Så jeg skal ha fundet noget godt olie baseret maling og de skal vel også grundes, eller hvad..?
Kan jeg bruge den samme maling både indvendig og udvendig...?
Er der nogen der har god erfaring med en bestemt slags maling..?

Hilsen Grønny

Bar´ kom i gang.!

Hej Jeg har lige bestilt 11 nye vinduer til mit... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Vil umiddelbart også sige gør det selv.
Der er en stor ulempe ved at få færdigmalede/sprøjtede døre og vinduer. Knaster er ikke spærret af. (forklaringen jeg har fået, er at de på fabrikkerne ikke mere må bruge shellack) De vil slå igennem i løbet af kort til, hvis du er heldig vil der gå et par år, me nså vil der også komme nogle fine brunlige pletter! Og når først knaster er malet over, og ikke er spærrede er det et hestearbejde at få slebet maling af og ned til knaster og få dem givet shellack. Men hvis man kan leve med knastegennemslag er det selvfølgelig fint nok
Ang det er at male vinduet, er i sig selv også et stort arbejde. Men hvis man køber nogle ordentlige pensler vil det gå lettere.
Ville selv bruge en ringpensel af et godt mærke og en '35' oval pensel, fra enten spekter eller Guldberg og med svinehår (det er de lyse,- ikke de sorte). Fordelen ved en god ringpensel (gode pensler generelt) er at hårene ikke stritter, de lægger sig sammen når der kommer maling i dem og dermed kan du faktisk trække en rimelige lige beskæring.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
ktm skrev den 07-09-2009 07:57:33

Vi brugte noget heldækkende træbeskyttelse og jeg må medgive, at resultatet blev godt og der har ikke været antydningsvist problemer med disse. 

 Hej Ktm.

Var det en oliebaseret træbeskyttelse, eller en vandig træbeskyttelse?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også