Ubehagelige klamper i måsen!!

Nå, men nu er jeg så ved at være træt af at sidde på klamperne under sejlads

Har brug for en eller anden slags sæde, til at montere over klamperne, der sidder på cockpitkarmene. Skal kunne fjernes let igen, når der skal fortøjes, efter sejlads.

Gerne noget jeg kan lave i træ, og så lakere. Men hvilket træ?

Gode råd, ideer og anvisninger modtages gerne

På billedet kan man se, hvor klampen er monteret.

Min sejlermakker, har også en Solus 24, men den har klamperne siddende på siden af cockpitkarmene... smart, men jeg får jo nogle grimme huller, hvis jeg flytter mine derud.


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Nå, men nu er jeg så ved at være træt af at sidde... Vis hele indlægget
45 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Ja, det er jo rigtigt... tænkte faktisk på det med det fine vejr... men som du skriver... det skifter jo.

Nu er det her jo så kun et par sæder, 30x20 cm, som man ikke skal gå på, da de kommer til at sidde på cockpitkarmen.

Når jeg går i gang med kistebænkene er der naturligvis ingen tvivl om, at de ikke skal lakeres.

Hvad mener du om det som jeg ser flere gøre... nemlig at give træet linolie, blandet med 10 procent terpentin?
Jeg så et skandæk, hvor det var gjort på. Det så faktisk pænt ud, selv efter en hel sæson.

 

 


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Det har jeg ikke de store erfaringer med, jeg er ret sikker på at man bruger det med mere terpentin i blandingen.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvis du ikke fik bejsen til at trænge ned i træet, må det skyldes at det i forvejen er mættet med olie, så hjælper lindolie ikke noget. Så ville jeg nok vælge at lade dem stå som de er !
Så blev de færdige.
Jeg har fremstillet et beslag, der sidder underneden.
Det går ind under klampen og klemmer pladerne fast.
Jeg har ikke afprøvet det endnu... så det bliver lidt spændende.

Sådan kom de til at se ud. (Ja, de er lakerede... men jeg skal nok fjerne dem, når det bliver lidt for vådt i cockpittet)

Tager lige et billede og sætter ind, når jeg får dem prøvemonteret på lørdag.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Dette indlæg er fortsat fra en anden tråd.....

@ svalebo....Tim..., jeg havde egentlig lovet, at sætte et billede ind, hvor de var monterede.... men jeg glemte at tage billedet dengang.
Båden er nu kommet på land, men jeg tager lige et billede, når jeg kommer derop igen.
Måske senere i dag, men det er jeg ikke helt sikker på endnu.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg har da også de pullerter på agter, jeg kan dog ikke rigtigt se nogen grund til at sidde der. Det gælder om at sidde så langt fremme i kockpittet når du sejler for sejl, så agterspejlet kommer ud af vandet. Jo længere aterenden af båden bliver trykket ned, jo mere bremses den når det gælder platgattede både.
Nej , det er da rigtig nok, bortset fra at man, hvis man har noget at sidde på, har et godt udsyn hen over sprayhood osv.
Når vi har haft gæster med ude at sejle, giver det også lige lidt mere plads til at trampe rundt i cockpittet, hvis der sidder en person deroppe.
Nu har vi haft dem siddende på, engang imellem, når vi har sejlet i denne sæson. I frisk vejr, hvor vi får lidt fart på bruger vi dem ikke rigtig. Det er mest hvis vi går for motor, og i roligt vejr at vi bruger dem.
Og det kan jo så også være lidt skidt, da Solusen jo i forvejen er lidt sløv i let vejr, så det er vel et kompromis spørgsmål....
Men det er nu også er godt sted at sidde, når frokostankret er plumpet i, og frokosten skal indtages Det har jeg prøvet mere end 1 gang i år
Har iøvrigt lige været oppe at lave almindelig hjemtagning af hynder osv. Og fik snuppet nogle billeder:


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Jamen dog, så fattede jeg også, hvad denne underlige snak gik ud på!
Et billede kan forklare mere end utallige ord.
Mvh Landkrabben!

Med venlig hilsen
ktm

 

Jamen det ser jo ganske fint ud med sådan et par sæder
man sidder jo meget godt der bagerst i læsiden og har et fint udsyn
MEEEN som Håndværkeren skriver er det jo kun når man bare sejler hygge ture
Men hvad bruger du det spil der sidder midt agter til ? den løsning har jeg ikke set før !!

Tim  
 
Skrevet af svalebo på 24 okt 2010 17:09
Jamen det ser jo ganske fint ud med sådan et par sæder
man sidder jo meget godt der bagerst i læsiden og har et fint udsyn
MEEEN som Håndværkeren skriver er det jo kun når man bare sejler hygge ture
Men hvad bruger du det spil der sidder midt agter til ? den løsning har jeg ikke set før !!

Jo ser du det spil bruger han når han har det helt store hækanker ude, og skal have det op igen
Nå pjat, det er til agterstags faldet
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også