Hjemmelavet stilladsplade

hejsa

jeg har prøvet at finde en brugt stilladsplade, noget ala 250 cm længde, men jeg ved simpelthen ikke hvor jeg skal søge.

Kan man alternativt, selv lave en sådan plade?

mvh
Jørgen
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
http://www.toolsonline.dk/shop/daek-60x250-480p.html

det må være sådan noget i den stil du søger..  denne her er godt nok ny men det må kunne lade sig gøre at finde noget brugt hvis man googler produktnavn og dim..
god fornøjelse..

den bedste håndværker er ham/hende der kender sine egne begrænsninger

Skrevet af jokoor på 01 sep 2009 00:15
http://www.toolsonline.dk/shop/daek-60x250-480p.html

det må være sådan noget i den stil du søger..  denne her er godt nok ny men det må kunne lade sig gøre at finde noget brugt hvis man googler produktnavn og dim..
god fornøjelse..

Det er noget i den stil. Jeg havde godt set Toolsonline, men jeg ved simpelthen ikke hvor jeg skal søge efter dem brugt. Jeg har prøvet DBA og Gul og Gratis, men det er typisk hele stilladser. Kan man evt. selv lave noget af noget tykt krydsfiner eller lign.?
man kan jo rigtig meget.. men jeg mener at stilladser skal være godkendte ellers kan man få problemer med arbejdstilsynet...og jeg vil ikke anbefale nogle jeg ikke kender at bygge noget selv som skal benyttes i højderne :-( ... men jeg skal sidde og surfe lidt på nettet i aften skulle jeg falde over et eller andet skriver jeg lige :-)

den bedste håndværker er ham/hende der kender sine egne begrænsninger

Ja, det var også af hensyn til sikkerheden at jeg ville have en stilladsplade/platform.

Jeg skal dog ikke så højt op (men højt nok), den skal bruges henover et trappehul, så jeg nemmere kan komme til at male.
Tak for hjælpen
To reglar (45x95) på højlant og så gulvspånplade/r 60x240 eller 60x180 skruet fast på reglarne. Pladerne kan man få kastet i nakken hos Jem og Fix (50x60 kr stk for en 60x180).

Jeg lavede selv sådan en konstruktion en gang på 360 cm. Den fik en masse skruer og virkede super - den var bare fandens tung:-)
Annonce
Skrevet af Anders77 på 02 sep 2009 07:51
To reglar (45x95) på højlant og så gulvspånplade/r 60x240 eller 60x180 skruet fast på reglarne. Pladerne kan man få kastet i nakken hos Jem og Fix (50x60 kr stk for en 60x180).

Jeg lavede selv sådan en konstruktion en gang på 360 cm. Den fik en masse skruer og virkede super - den var bare fandens tung:-)

Se, det lyder som en god ide, det var noget ala det jeg havde forestillet mig. Hvor tykke er gulvspånpladerne?
22 mm. Så en sådan konstruktion kan sagtens bære en fuldvoksen mand. Det er jo reglarne som udgør stivheden i konstruktionen. Får den så nok med skruer bliver det bare endnu bedre. Og det er en forholdsvis billig løsning
så er den færdig. det er blevet rigtig godt! Jeg lavede den som anders77 foreslog.

Ser farligt ud. Hvordan er den gjort fast inde ved væggen så den ikke skrider?
Den hviler på ca 10 cm i hver side, og føles meget stabil. Den er forholdvis tung, så tror jeg ikke den skrider.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også