Skrevet af ALB69 på 27 aug 2009 03:54
Giv hende en gammel bil i Polo klassen uden kasko og kør skadefrit i 2009,2010 og kom godt et stykke ind i 2011 det er billigere end hvad det koster at forsikre en ny bil i samme periode.
René
For andre som læser med her, vil jeg meget kraftigt opfordre til at hæfte Jer ved ALB69s kloge råd.
Jeg vil gå lidt videre.
Det er en meget udbredt uskik at lade børn købe bil som 18 årige og forsikre denne ofte næsten værdiløse skramler i forældrenes navn.
For det første er det skingrende ulovligt og dumt fordi Lille Peter på den måde ikke optjener bonus til senere gavn. Lige pludselig, når Lille Peter kommer ud af skole og begynder at tjene penge, vil den håbefulde yngling have en mere værdifuld bil og skal evt. hen i banken og have et billån. Så går den ikke længere med at bilen/forsikringen står i forældrenes navn, og så koster det kassen i præmie, idet man stadig er nybegynder i forsikringsmæssig forstand. Yderligere kan man ikke klare sig med ansvarsforsikring alene, hvis man skal have et billån, hvor der kræves kasko og panthaverdeklaration.
Glem alt om at fremføre, at Lille Peter i en årrække har kørt i "egen bil", dog ulovligt forsikret i forældrenes navn. Det er nemlig forsikringssvig!!!!!

.
Al denne "klogskab" erfarede jeg, medens jeg i en årrække var forsikringsansvarlig i en bilklub, og oplevede mange gruopvækkende scenarier som følge af ovennævnte fortid, hvor bildrømmene brast for en del unge mennesker, ofte ledsaget at ikke ubetydelige økonomiske tab.
Og nej, det hjælper ikke at du har hørt om tilfælde, hvor det vist nok gik alligevel, og nej, der er ikke noget forsikringsselskab, der i dag accepterer en fortid med forældres forsikring, og nej, det hjælper ikke at man mener måske at kende nogen der kender nogen, og nej, det hjælper ikke at man har alle sine forsikringer i selskabet, og nej, alle andre andenhåndsoplysninger gælder ikke.