Forsikring af bil - kvinde 23 år

Hejsa
Min svigerdatter vil købe bil, men forsikringen er jo ret høj når man ikke har haft forsikring før.
Jeg har læst og set i reklamer at når man køber ny bil så kan man få billig forsikring med hos forhandleren.
Men lige meget hvor jeg kigger så kommer en kasko til f.eks. Suzuki Alto til at ligge på mellem 8 og 9k om året. Det samme med en lille Kia.
Jeg har også læst om den der dims man kan få sat i bilen, så kasko bliver højre hvis man kører for stærkt og er med i et uheld. Men hvem har den ordning??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Var det noget i denne henretning, du tænkte på?

http://www.mitsubishi.dk/care/forsikring/

Mon ikke de fleste har trukket følehornene til sig med de forsikringer til 2-3.000 p.a. for enhver 18-årig Brian eller Ahmed!

Med venlig hilsen
ktm

det ved jeg ikke. men en pige på 23 har det måske lidt lettere..

det bliver jo ikke så billigt som de praler med..
"Er du under 25 år
Er du under 25 år, ligger priserne for det første halvår på 3.200 kr. - 4.600 kr. afhængig af model."

Svendborg

Alka tilbyder den sorte boks..

Men jeg tror bare at man må bide i det sure æble og betale ved kasse 1 (selvfølgelig efter forhandlinger med en forsikringssælger..) Den ultimativ billigste forsikring jeg (mand 25 år) kan få efter 3 års skadefri kørsel med bil i eget navn er hos Nykredit. Jeg kan "slippe" med 5.600 årligt, og en selvrisiko på 3500 for en Fiat Punto fra 04..

Men held og lykke med at finde en billigere forsikring..

Mvh Mærsk

Jeg lavede lige en beregning hos Alka.. med de 40% man får i rabat med en monteret boks kommer den på næsten 10.000 kr om året.. altså koster den mere alligevel end andre steder.. og det er jo lidt fusket..

Svendborg

Prøv at beregne på www.forsikringsluppen.dk

Det kunne jo være at der ville dukke noget op..

Men det er bare desværre mega dyrt..

Mvh Mærsk

Annonce
Giv hende en gammel bil i Polo klassen uden kasko og kør skadefrit i 2009,2010 og kom godt et stykke ind i 2011 det er billigere end hvad det koster at forsikre en ny bil i samme periode.
René
jeg kan anbefale www.fdmforsikring.dk - hun skal have været medlem af fdm i et halvt år forinden, men det koster ikke ret meget..
indtil da, må man bare finde noget andet billigt... (men det er sjældent nogen kan matche fdm, hvis man er under 25) - jeg er selv 24 og 100% tilfreds med fdm..

/cs

Skrevet af csteinod på 27 aug 2009 08:04
jeg kan anbefale www.fdmforsikring.dk - hun skal have været medlem af fdm i et halvt år forinden, men det koster ikke ret meget..
indtil da, må man bare finde noget andet billigt... (men det er sjældent nogen kan matche fdm, hvis man er under 25) - jeg er selv 24 og 100% tilfreds med fdm..
Sakset fra FDM forsikring:

Bemærk: Du kan først indhente tilbud, når du har været medlem af FDM i mindst 6 måneder. Er du under 25 år, gælder særlige regler. Kontakt os venligst

Har altid undret mig over hvad FDM's særlige regler for bilister under 25 er?? Vil du være så venlig at uddybe? Jeg har selv FDM på en anden bil jeg har og de er billige for visse køretøjer, men for en ny bilist tror jeg desværre ikke de er attraktive

Jeg prøvede lige at lave en fiktiv beregning på deres hjemmeside hvor jeg satte personen til at være 25 år. og med en Suzuki Alto fra 09.

Forsikringspræmien lød på 11.500 kr årligt ca. og med en selvrisiko på over 14.500 kr. er det ikke attraktivt.. Og man skal tegne en tillægsforsikring der hedder "familiens basisforsikring" for at kunne få kaskodækning

Mvh Mærsk

Skrevet af ALB69 på 27 aug 2009 03:54
Giv hende en gammel bil i Polo klassen uden kasko og kør skadefrit i 2009,2010 og kom godt et stykke ind i 2011 det er billigere end hvad det koster at forsikre en ny bil i samme periode.
René

For andre som læser med her, vil jeg meget kraftigt opfordre til at hæfte Jer ved ALB69s kloge råd.
Jeg vil gå lidt videre.
Det er en meget udbredt uskik at lade børn købe bil som 18 årige og forsikre denne ofte næsten værdiløse skramler i forældrenes navn.
For det første er det skingrende ulovligt og dumt fordi Lille Peter på den måde ikke optjener bonus til senere gavn. Lige pludselig, når Lille Peter kommer ud af skole og begynder at tjene penge, vil den håbefulde yngling have en mere værdifuld bil og skal evt. hen i banken og have et billån. Så går den ikke længere med at bilen/forsikringen står i forældrenes navn, og så koster det kassen i præmie, idet man stadig er nybegynder i forsikringsmæssig forstand. Yderligere kan man ikke klare sig med ansvarsforsikring alene, hvis man skal have et billån, hvor der kræves kasko og panthaverdeklaration.
Glem alt om at fremføre, at Lille Peter i en årrække har kørt i "egen bil", dog ulovligt forsikret i forældrenes navn. Det er nemlig forsikringssvig!!!!!.
Al denne "klogskab" erfarede jeg, medens jeg i en årrække var forsikringsansvarlig i en bilklub, og oplevede mange gruopvækkende scenarier som følge af ovennævnte fortid, hvor bildrømmene brast for en del unge mennesker, ofte ledsaget at ikke ubetydelige økonomiske tab.
Og nej, det hjælper ikke at du har hørt om tilfælde, hvor det vist nok gik alligevel, og nej, der er ikke noget forsikringsselskab, der i dag accepterer en fortid med forældres forsikring, og nej, det hjælper ikke at man mener måske at kende nogen der kender nogen, og nej, det hjælper ikke at man har alle sine forsikringer i selskabet, og nej, alle andre andenhåndsoplysninger gælder ikke.

Med venlig hilsen
ktm

Skrevet af Mærsk på 27 aug 2009 08:34
Sakset fra FDM forsikring:

Bemærk: Du kan først indhente tilbud, når du har været medlem af FDM i mindst 6 måneder. Er du under 25 år, gælder særlige regler. Kontakt os venligst

Har altid undret mig over hvad FDM's særlige regler for bilister under 25 er?? Vil du være så venlig at uddybe? Jeg har selv FDM på en anden bil jeg har og de er billige for visse køretøjer, men for en ny bilist tror jeg desværre ikke de er attraktive

Jeg prøvede lige at lave en fiktiv beregning på deres hjemmeside hvor jeg satte personen til at være 25 år. og med en Suzuki Alto fra 09.

Forsikringspræmien lød på 11.500 kr årligt ca. og med en selvrisiko på over 14.500 kr. er det ikke attraktivt.. Og man skal tegne en tillægsforsikring der hedder "familiens basisforsikring" for at kunne få kaskodækning

Jeg kender ikke reglerne, da jeg ikke arbejder der - men jeg har gjort mig følgende observationer:

Jeg har som 22 årig kunne forsikre en ford mondeo 1,8 med ren ansvar for 5000 kr årligt (hvor andre skulle have ca det dobbelte)
Til gengæld ville de ikke have en 2.0 inde.

en kammerat (22år), har forsikret en 206 til 4300 årligt..

Mine forsikringer har jeg været fuldt tilfreds med hos FDM indtil videre - jeg har så heller ikke haft skader

/cs

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis