skift af oliekølere

Har fået vand i gearolien og kan forstå at en mulig årsag kan være en tærret oliekøler. Det må chekkes, men skal alt olie tappes af inden jeg afmonterer olikøleren? Og er det ikke god god ide at lukke for søvandsventilen? Motoren er en Mercedes OM314.
24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det vil nok være en rigtig god ide om du lukkede søventilen inden du roder med oliekøleren, og hvis du har fået vand i olien skal du da have det ud, så selvfølgelig skal du tømme motoren for olie.

V.h.  Håndværkeren
Det kan også være din manifold, som er årsagen, men få din oliekøler trykprøvet.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Ok, tak. Så har jeg da noget at tage mig til i weekenden.. Hvordan chekkes manifolden iøvrigt?
Det er ikke sådan lige, så start med veksleren, det kunne også være din toppakning, tag det letteste først, er køleren utæt er det ikke så galt at lave, kun dyrt.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Annonce
Hvis det skulle være toppakningen ville det så kunne mærkes på motorens ydeevne? Den går som den skal..
ikke nødvendigvis

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hej.

Snakkes der ikke om vand i GEARolien?
Det har vel ikke noget med manifold eller toppakning at gøre?

Mvh Sømanden
jeg beklager

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Nu spørger jeg nok dumt.. men sidder der en oliekøler til gearolie??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis