Juhuu... jeg har fået en radial arm sav :)

total ynglings værktøj i "værkstedet", eller i hvert fald min yngling lige pt - måske mest af alt fordi jeg gjorde en rigtig god handel Det er en DeWalt DW110 - men nu til spørgsmålet... Er der nogen der ved om man kan få et "fræserbeslag" eller en gør det selv løsning så man kan montere en fræser på radial armen?
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
http://www.freepatentsonline.com/6539992-0-large.jpg

Her kan I se tanken jeg går og leger med...
en proxxon BFW 40/E kunne være en mulig fræser. trods den lille størrelse er den ofte brugt.

Jacob
Jeg har en overfræser, men pointen er, at jeg gerne vil montere den på radialarmen da jeg så kan fræse meget hurtigere og i vinkler jeg ellers ikke vil kunne slippe afsted med
kontakt en smed eller metal snedker.

Jacob
Det er jo for let
Desuden har jeg svejseværk selv, men mangler mere >>ideen<< til hvordan det skal konstrueres
Annonce
Ja men kan man fræse og dreje i metal med en svejser ?
Byg en 1:1 model i træ.
en ide er en "borestander hvor den bare er "loftshængt" istedet for at have en fod.

Jacob
Jeg tror du misforstår mit indledende indlæg... Jeg har en radial arm sav, hvor jeg på denne sav vil lave et beslag så jeg OGSÅ kan montere min fræser på radial armen. Men det skal ske der hvor motoren sidder for at få muligheden for at fræse i vinkel...
ok. jeg forstod du ville montere den på radial armen. fuld justerbar selvfølgelig.

Jacob
monter på "savbeslaget" (motor med savklingen)!
på redial armen.
eller udnytte slæden til formålet.
Hvad hvis man nu fjerner savklingen og monterer en borepatron direkte på motorens aksel, så havde jeg jo en 1.4 hk fræser
men snurrer den hurtigt nok sådan en motor?

Min Bosch overfræser tager mellem 11.000 - 28.000 omdr/min (justerbar)
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis