lille vandskade - hva gør jeg !

Hej !

Jeg har total renoveret mit hus.. ALT er nyt !
og så kommer Trefor (vand forsyningen) og skifter til en ny smart vandmåler med fjernaflæser.

Men de har ikke samlet lortet ordenligt, og det opdager jeg først her 1½ månede senere, da jeg ser vand på overkanten af min sokkel udvendig.  Det var utæt lige under mit skabs bund og har altså lavet en lille sø under mine bryggerskabe, og er så løbet ud gennem væggen og ned af sokklen udvendig, hvor jeg opdagede det var noget galt. (vil skyde på 1-2 liter om dagen)

Trefor har rep. skaden og sat en affugter i bryggerset.  men nu til mit spørgsmål. Er det nok ?

Mine indervægge er gips på træskillet. og må jo være gennemvæddet, når vandet er løbet ud mellem mur og sokkel.

Trefor siger det bare skal tørre og jeg er da endeligt ikke intresseret i at brække bryggers ned igen. men jeg vil heller ikke have skimmelsvamp og andet skidt. kan det virkelig tørre ud..!  Det drejer sig om et stykke af væggen på ca 120 cm


Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg ville forhører mig hos et skade servis firma de bør have erfaring med dette
spørg eventuelt dit forsikrings selskab
peer1have
Hej igen !

Så er der sket lidt fremskridt i sagen, Jeg har haft en fugttekniker og en taksator ude og kigge på min vandskade. og bryggerset skal ned og en ny væg op. og regningen skal så videre til Trefors forsiking.

De har så spurgt om jeg selv vil lave det, hvilket jeg gerne vil og sagtens kan, men jeg fik aldrig spurgt hvordan det forgår ?

De kan vel ikke bare udbetale løn ! hva med skat ?

Hvilken time løn skal jeg tage mig, de betaler jo ikke forskiringer og pension, feriepengen osv..
Der ikke fordi jeg er grisk, men jeg vil da ikke snydes, de spare jo penge i forvejen, på den måde.

Hvordan forgår sådan noget ??

Ov ! Vil det være en fordel at få min mester til at påtage sig jobbet, så kan jeg stadig selv lave det, og bare få min løn

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Hvis de vil spidse dig af med de sædvanligt 50-100,- i timen, så glem alt om det.

Få hellere dit firma til at stå for det, også kan du få løn på den måde.
Det kan du ikke mene.. er det lønnen ?

Men hvis de nu kan forhandles til mere, kan de bare udbetale en form løn uden om skattefar ?

Kan nu også godt se fordelen i jeg ikke skal knokle med det efter arbejde :-) så soo fare bliver det gennem arbejde !

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Annonce
Jeg blev tilbudt 80kr/T men det vil jeg ikke tage arbejde fra håndværkerer for.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Ja, det er desværre i det prislejde de aflønner de private.
Du skal holde dig milevidt fra at påtage dig den entreprise. Gør du det alligevel til f.eks. 80 kr. i timen opgiver forsikringsselskabet det alligevel til skattevæsenet. Det måtte mange boligejere og bønder smerteligt sande efter den store decemberorkan i 1999.

Med venlig hilsen
ktm

 

Ja og så er det B indtægt til 60% i skat.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Ja, skynd dig at få meldt ud at du ikke er interesseret i selv at udbedre skaderne.
Og tilbyd dem evt. at dit firma kan stå for det.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis