lille vandskade - hva gør jeg !

Hej !

Jeg har total renoveret mit hus.. ALT er nyt !
og så kommer Trefor (vand forsyningen) og skifter til en ny smart vandmåler med fjernaflæser.

Men de har ikke samlet lortet ordenligt, og det opdager jeg først her 1½ månede senere, da jeg ser vand på overkanten af min sokkel udvendig.  Det var utæt lige under mit skabs bund og har altså lavet en lille sø under mine bryggerskabe, og er så løbet ud gennem væggen og ned af sokklen udvendig, hvor jeg opdagede det var noget galt. (vil skyde på 1-2 liter om dagen)

Trefor har rep. skaden og sat en affugter i bryggerset.  men nu til mit spørgsmål. Er det nok ?

Mine indervægge er gips på træskillet. og må jo være gennemvæddet, når vandet er løbet ud mellem mur og sokkel.

Trefor siger det bare skal tørre og jeg er da endeligt ikke intresseret i at brække bryggers ned igen. men jeg vil heller ikke have skimmelsvamp og andet skidt. kan det virkelig tørre ud..!  Det drejer sig om et stykke af væggen på ca 120 cm

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Hej ! Jeg har total renoveret mit hus.. ALT er... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Er det ikke en smule svinsk, at forsikringsselskaberne bruger den praksis med at få forsikringstageren til selv at hænge på sagen uden at informere om, hvad det indebærer???? Nærmest bondefangeri?

Med venlig hilsen
ktm

Jo, og de fleste finder desværre for sent ud af, at de arbejder for en helt latterlig løn, samtidigt med de faktisk selv hænger på evt. problemer der skulle komme senere, hvis der evt. bliver problemer med noget af de nyudførte arbejde.

Som sagt jeg ville ikke anbefale nogle det, også selvom man måske ikke lige ønsker andre skal ind og arbejde på ens hus.
det er godt nok en del år siden jeg privat lavede en skade for et forsikringsselskab der blev skaden vurderet til en sum og det var så den sum jeg fik udbetalt, det var en udemærket accord, for ikke at få ballade med skattefar købte jeg byggematerialer og værktøj for hele summen derved fik jeg ikke indtægt på opgaven og skattefar godkente bilagene. men praksis kan sagtens være ændret siden da.....

den bedste håndværker er ham/hende der kender sine egne begrænsninger

De udbetaler ikke gerne beløbet til kunderne mere, men det er da værd at forsøge.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også