Hundelem

Hundelem kan jo være to ting. Men jeg taler altså om en dør som hundene kan komme ind og ud af.  Jeg bor i Norge, der er sne i dette her lorteland derfor må hunde åbningen sidde lidt højt.

Er det lav-det-selv projekt for en tumpe som mig ?

1. Hundene er kloge..De kan lære at hive i en snor og åbne en lem
2. Varmetab mindst muligt.
3. Selv lukke på anmordningen.

PS: Hvorfor slikker hunde deres køndele ?
Svar: Fordi de kan !


Bornholm er et dejligt sted.
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
www.hunde-forum.dk har et link, men Firefox tillader ikke at jeg kopiere links. Jeg er da irret over det ..

Bornholm er et dejligt sted.
Jeg kunne forestille mig, at siden du snakker varmetab, at fabriksfremstillede hundelemme måske ikke lige var sagen, for dem jeg indtil nu er stødt er for at sige det mildt, ikke en skid værd lige hvad det angår. Men måske der er een der kan overaske med et link til een ?

Hvis hundene har en nogenlunde størrelse (over 25 kg) har de kræfter til at skubbe en rimelig tung lem. Det jeg tænker er 2 forskellige lemme, en der skubbes udaf når de skal ud, og een der skubbes indad når de skal ind. Så kan lemmene laves af en træramme med isolering i, og beklæde dem med hvad der nu passer til resten, og en slags karm ligesom en alm dør, dvs bare en fast ramme som den lukker tæt til (kan laves af brede lister feks). Karmen tætnes så med gummilister beregnet hertil. Husk at lave en form for vandnæser på vanrette flader så vandet ikke løber ned i din dør når det regner.

Lågerne skal være tophængte, for så lukker de selv i, uden alt muligt mekanik eller andet smart der går i stykker. Det kræver nok lidt tilpasning mht vægten af lågen, for den skal være let nok til at hundene kan skubbe til den selv og kravle ud, og samtidig tung nok til at holde tæt når det blæser godt.

Det er ihvertfald sådan jeg selv ville gøre.

http://www.lyrk.dk
1000 tak hvad er det lige vandnæser er for noget .. Mine hunde er Australian Shepherds på 25 kg ..

Åbne ud og åbne ind.. Med tophængsler.. Man kunne træne hundene til at åbne en lem ved at trække i en snor.. Jeg har en havedør som lemmene kunne moteres i. Foto vedlagt. Dimensioner er 85 x 68 cm på træpladen.

Bornholm er et dejligt sted.
Annonce


Problemet er jo sne............... Så må hundene jo bare grave sne..

Juuuuuuuuuuuuuump


Bornholm er et dejligt sted.
bare husk at hvis sådan en hund kan komme ind, kan tyven også. Jeg så engang et system hvor lågen låste og så havde hunden en chip i halsbåndet der låste op når den var tæt på...
Nu er en hundelem i en rimelig størrelse, nok også med til at holde de fleste tyve ude...

De undgår gerne hjem hvor der er hunde.
Tyven kan nok ikke komme ind af et hul til en mellemstor hund, og hvis han så kommer ind så får han bidt røven af.

Bornholm er et dejligt sted.
nå, tak for input. Jeg endte med en lem i to dele. Der er en træplade på hver side af døren som er hængslet øverst. Den ene åbner ud den anden åbner indad. Mens hundene lærer at bruge de to lemme står de lidt åbne, det er sommer og ok på den måde. Senere vil jeg bruge skabsmagneter til at sørge for at de to lemme ikke lukker for meget vind ind. Dernæste et lag med tyk plast udenpå den ydre lem. Måske et stykke tæppe på indersiden.

Åbningen er så tilpas lille at en voksen person ikke kan komme ind ad den. Så har jeg skrevet "Hunden Bider" på et skilt (det er godt nok løgn, de bider sgu ikke medmindre man angriber dem først)

Bornholm er et dejligt sted.
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis