Hundelem

Hundelem kan jo være to ting. Men jeg taler altså om en dør som hundene kan komme ind og ud af.  Jeg bor i Norge, der er sne i dette her lorteland derfor må hunde åbningen sidde lidt højt.

Er det lav-det-selv projekt for en tumpe som mig ?

1. Hundene er kloge..De kan lære at hive i en snor og åbne en lem
2. Varmetab mindst muligt.
3. Selv lukke på anmordningen.

PS: Hvorfor slikker hunde deres køndele ?
Svar: Fordi de kan !


Bornholm er et dejligt sted.
Hundelem kan jo være to ting. Men jeg taler altså... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
hundene skal jo også kunne åbne en lem der vender indad. Det havde vi meget sjov ud af. 

Indefra stikker vovse snuden ind mellem lemmen og dørenog skubber dermed lemmen op. Det læres ved at stikke en lille pind med godbid på ind af lemmen udefra. Så skubber vovse til hundelemmen for at få godbiden

Den ydre lem er skæv, så der stikker vovse bare næsen ind i kanten og lukker sig ind udefra: Der gives godbid (leverpostej)

Da de to vovser havde lært at åbne begge veje rettede jeg yderste hundelem/dør til og satte en tværpind på. Så åbner de udefra og ind med poterne.  Det sjove var at kombinere hundeindlæring med arbejdet.  Det er tæt og virker OK - Det er tungt nok til at der ikke kommer vilde katte ind vil jeg tro.

Er der leverpostej her ??


Bornholm er et dejligt sted.
PS: Det sgu jer herinde, som er inspiration. Uden jer havde jeg købt noget plastlort. tak igen.

Kort fortalt
Køb Leverpostej og materialer

1. Byg 2 lemme der er hængslet oppe lad dem stå halvåbne og lær vovse at åbne med snuden først udad derefter indad.  En dør adgangen.

2. Så laver du en ting hunden kan åbne med en kant udenpå lemmen eller noget.

3. Så tætner du og retter til.


Bornholm er et dejligt sted.
De hundelemme man kan købe - Det er noget plastic som ikke holder hverken varmemæssigt eller på anden måde. De er også dyre. Min hundelem er i en dør hvor der er meget vind direkte på..

Bornholm er et dejligt sted.
Hej Finn,

hundelem.dk kan du finde en oversigt over de forskellige hundelemme. Der er flere af aluminium, der kan holde til noget. Jeg benyttede denne side
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis