Bådvarme

Hej båd/ og andest godtfolk

Jeg har ervervet mig en bette træbåd og står og mangler en god fornuftig lille varmekilde, der ikke bruger strøm.
Jeg havde tænkt mig noget i stil med den POD EG HÅ  som er vist i denne tråd http://www.lav-det-selv.dk/Forum/af...afv/topic/

Jeg har været nettet rundt nogle gange og snakket med nogle forhandlerer der HAR solgt dem men det er ikke lykkedes mig at finde en.

Er der nogen der ved hvor de kan skaffes og hvad man må give for sådan en fætter.

ps. billederne er fra Nyk S. da vi hentede den hjem til Hobro.

Hilsen Jens

Hej båd/ og andest godtfolk Jeg har ervervet mig... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
der har været reflex olie ovne i flere af de gamle fiskekuttere jeg arbejet på, og de virker såmænd ok
jeg er ikke klar over hvordan de reagerer på konstant krængning men almindelig nordsø møg vejr er normalt ikke noget problem

det er en simpel ting der virker uden strøm og er en gammel genem prøvet ting
det negative må være at de sviner og stinker og bruger temlig meget brænstof den fylder jo også lidt plads

jeg ved ikke hvormeget et varmluftoliefyr koster men det ville jeg nok vælge

jacob faglært svejser IWP

[email protected]

Et refleks pottefyr som er installeret efter bogen og og efterset indimellem, lugter ikke. Så var der nok heller ikke så mange i bådene. Jeg har også haft et luftfyr, men den evindelige støj var ikke lige mig.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Det gode ved vores gasfyr er vel mest at det kan monteres så det ikke ses og hvis man ikke sætter det til fuld blus.. dvs. det varmer langsomt op kan man næsten ikke høre det.
Et pottefyr fylder jo lidt mere. Faktisk her jeg tit overvejet hvor sådan et kunne være i den forrige båd.. Nu købte vi jo denne med fyr og så var problemet med varme løst.
Jeg havde engang en kammerat der skulle varme et større stålskib op med sådan et pottefyr, men han bøvlede en masse med at få det til at varme vandet til radiatorerne op og han havde en cirkulationspumpe på.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Intet på denne jord kunne få mig til at sejle rundt med en gasflaske.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Annonce

Nu har jeg jo godt nok gas i båden i forvejen så gas fyr er jo også en mulighed men hvad skal man se efter.  

Lynæs er der kobberrør i kaminen til vand.?

her er et billede af tingene, og den er IKKE beregnet til vand.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Lynæs.

Den vil jeg købe.
Send pris MED fragt til Lolland.

Chrismark grisehale forum punktum og lille danmark.
Jeg vil tro ca. 150 til fragt

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Lynæs.
Har sendt dig mail på baadside@..........

chrismark.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis